رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر:

اجرای طرح زوج و فرد تا پایان سال غیرقانونی است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان این‌که بر اساس آخرین گزارش ارائه شده ازسوی وزارت بهداشت در یک سال گذشته در تهران 2724 مرگ منتسب به آلودگی هوا داشته‌ایم، گفت: وقتی در اضطرار واقع می‌شویم، حقوق شهروندان را پایمال می‌کنیم. طرح دائم زوج و فرد می‌گذاریم، این طرح پایمال کردن حقوق شهروندان است و اجرای دائم آن تا آخر سال غیرقانونی است.
کد خبر: ۶۲۰۵۳۵

رحمت‌الله حافظی افزود: در سال گذشته بر اساس آمار وزارت بهداشت ماهانه به صورت میانگین 227 مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران داشتیم، آمار تکان‌دهنده‌ای که باید 2520 مورد بستری شدن ناشی از بیماری‌های قلبی در سال و 4525 مورد بستری بر اثر مشکلات تنفسی را به آن اضافه کرد.

وی اظهار کرد: این یک موضوع حاکمیتی است و فقط متعلق به شهر تهران نیست، در بیشتر کلانشهرهای ایران این معضل وجود دارد. در کشور به صاحب یک خودروی فرسوده 3.5 میلیون تومان وام و 1.5 میلیون تومان ماعوض داده می‌شود که یک خودروی 25 میلیون تومانی را خریداری کند.

وی تاکید کرد: در این موضوع حاکمیتی باید وزارت صنایع، دولت و مجلس مداخله کنند و به این فرد وام‌های معادل 80 درصد قیمت خودرو به صورت قرض‌الحسنه یا با بهره 5 درصد بدهند تا بتوان مشکل را حل کرد.حافظی ادامه داد: گزارشی در سال 2006 از سوی بانک جهانی ارائه شد که دولت ایران خسارتی حدود هشت میلیارد دلار در خصوص آلودگی هوا متحمل شده است، چرا نباید این مبلغ مدیریت و به سمت زیرساخت‌ها هدایت شود؟ این در حالی است که قطعا در سال‌های اخیر این رقم افزایش چشمگیری هم داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها