مهدهای کودک و مدارس ابتدایی امروز تعطیل است

اجرای طرح زوج و فرد دوباره از امروز

با پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و تائید استاندار، مدارس مقطع دبستان و مهدهای کودک امروز به دلیل آلودگی هوای تهران تعطیل است.
کد خبر: ۶۱۹۷۴۷

روزگذشته در جلسه کارگروه کمیته آلودگی هوای تهران، اعضا گزارشی از وضع آلودگی هوا و مشکلات تنفسی شهروندان ارائه کردند.

استاندار تهران در این جلسه اعلام کرد: مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان تهران امروز (چهارشنبه)‌ در استان تهران غیر از فیروزکوه و دماوند تعطیل بوده و فروش روزانه طرح ترافیک ممنوع و طرح زوج و فرد از در خانه از امروز اجرا می‌شود. وی درباره احتمال تعطیلی فوتبال آث‌میلان و پرسپولیس بیان کرد: این به نظر برگزارکنندگان فوتبال بستگی دارد.

به گزارش مهر، در این جلسه یوسف رشیدی از مدیران شهرداری تهران پیشنهاد تعطیلی مدارس را ارائه کرد و گفت: در قانون شرایط اضطرار در آلودگی هوا آمده است که باید مدارس ابتدایی تا متوسطه تعطیل شود.

محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در ادامه افزود: نماینده آموزش و پرورش در این جلسه باید این موضوع را به وزیر اطلاع دهد و با پیشنهاد آقای رشیدی برای تعطیلی پیش‌دبستانی، دبستان، راهنمایی و دبیرستان برای روز چهارشنبه موافق هستیم ولی این تنها یک پیشنهاد است و باید استاندار تهران به عنوان نماینده دولت آن را تائید کند. همچنین در این جلسه پیشنهاد شد برای تعطیلی موقت کارخانه‌ها، جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی شهری و توقف فروش طرح ترافیک روزانه به استاندار پیشنهاد شود.

یکی از اعضای جلسه اعلام کرد شب‌ها تهران در لایه‌ای سنگین از آلودگی هوا به سر می‌برد و اگر این کمیته به داد مردم تهران نرسد، خلاف شرع و انسانیت است.

براساس این گزارش در این جلسه اعلام شد سه میلیون قشر آسیب‌پذیر در تهران زندگی می‌کنند با تصویب اعضای کمیته پیشنهاد شد ادارات دولتی تهران با مرخصی روزانه کارمندان موافقت کرده یا ادارات دو ساعت با تاخیر آغاز به کار کند که نماینده وزارت بهداشت و وزارت کشور و شهرداری تهران پیشنهاد دادند تهران روز چهارشنبه تعطیل شود و تمام مسابقات ورزشی و فعالیت‌های بدنی تعطیل و تعلیق گردد.

مجلس به بحث آلودگی هوا وارد شود

از سوی دیگر، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: این سازمان معتقد است مجلس به عنوان نهادی سیاستگذار و قانونگذار باید به بحث کاهش آلودگی هوا ورود جدی داشته باشد و تعامل جدی با مجلس در تسریع روند اقدامات نقشی موثر دارد.

محمد مجابی با اشاره به این‌که کاهش آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مباحث در دستورکار سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: علاوه بر این‌که کاهش آلودگی هوا از مسئولیت‌های قانونی سازمان است و باید با جدیت پیگیری شود، یکی از مباحث جدی و عمده بندهای هجده‌گانه برنامه ارائه شده از سوی رئیس جمهور در زمان تحلیف به مجلس بحث کاهش آلودگی هوا بود. وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است مجلس به عنوان نهادی سیاستگذار و قانونگذار باید ورود جدی به بحث کاهش آلودگی هوا داشته باشد و تعامل جدی با مجلس، در تسریع روند اقدامات نقشی موثر دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها