17 کشته در انفجارهای امروز عراق

منابع امنیتی و پزشکی عراق اعلام کردند که بر اثر انفجار دو بمب در یک منطقه شیعه نشین در بغداد، دست کم 17 نفر کشته و 37 نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۶۱۹۳۲۸
17 کشته در انفجارهای امروز عراق

به گزارش ارویترز ، انفجار روز دوشنبه بیرون یک قهوه خانه در منطقه شیعه نشین صدر واقع در شرق بغداد پایتخت عراق رخ داد.

این در حالی است که رسانه های خبری روز دوشنبه همچنین گزارش دادند که بر اثر انفجارهایی که در بغداد و شمال عراق رخ داد، 9 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی و بیمارستانی در عراق اعلام کردند که در مرگبارترین حملات روز دوشنبه، یک خودروی بمب گذاری شده یک مرکز پلیس را در شمال شرق بغداد هدف قرار داد که بر اثر آن چهار نیروی پلیس کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند. در میان زخمی ها سه نیروی امنیتی مشاهده شده اند.

همچنین یک بمب جاده ای دیگر شبه نظامیان مخالف القاعده را در این منطقه هدف قرار داد که یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

روز دوشنبه همچنین حمله دیگری دربغداد باعث کشته شدن سه تن شد که در میان این سه کشته یک کارمند وزارت دادگستری عراق نیز حضور داشت. در شهر موصل نیز انفجار یک بمب کار گذاشته شده در یک خودروی غیر نظامی یک تن را کشت.

پلیس عراق نیز اعلام کرد که جسد یک زن را که نیمه شب گذشته به ضرب گلوله کشته شده بود درنزدیکی شهر تکریت کشف کرده است.

به دنبال افزایش حملات شبه نظامیان القاعده در عراق، نیروهای امنیتی این کشور تلاش می کنند تا از گسترش فعالیت شبه نظامیان القاعده ممانعت به عمل بیاورند این درحالی است که برخی از دیپلماتها، تحلیلگران و گروههای حقوق بشر معتقدند که دولت این کشور اقدامات کافی برای از بین بردن ریشه های ناآرامی های عراق انجام نمی دهد.

عراق درچند ماه گذشته بدترین خشونت های سال های اخیر را تجربه می کند بطوری که براساس اعلام سازمان ملل از ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی درجریان این خشونت ها حدود هفت هزار نفر کشته و بیش از 16 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها