بزودی خودروهای برقی جایگزین خودروهای بنزینی می‌شود

تسلا همچنان بی‌رقیب

در روزگاری که بنزین و گاز روز به روز نایاب‌تر و عواقب آلوده‌کننده آنها آشکارتر می‌شود، خودروهای الکتریکی می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای جایگزینی خودروهای بنزینی باشد. خودروهای الکتریکی علاوه بر سازگاری با محیط زیست از هزینه سوخت کمتری نیز برخوردارند.
کد خبر: ۶۱۹۱۷۸
تسلا همچنان بی‌رقیب

«تسلا» نام یک خودرو برقی است که جزو محصولات شرکت «تسلا موتورز» به‌حساب می‌آید. اسم این شرکت از مخترع صرب ـ ‌آمریکایی موتورهای برق متناوب با نام نیکولا تسلا اتخاذ شده است. تسلا تاکنون مدل‌های متفاوتی از خودروهای برقی را روانه بازار کرده است. تسلا «رودستر» جزو نمونه‌های ساخته شده دو نفره و تسلا مدل «اس» جزو مدل‌های چهار نفره این شرکت خودروسازی محسوب می‌شوند.

تسلا موتورز مدل اس از سن‌دیگو به سوی ونکوور راهی خواهد شد تا مصرف‌کنندگان را با نسل جدیدی از خودروهای برقی آشنا کند. ایلان ماسک، مدیر ارشد این شرکت می‌گوید: «باتری‌های این ماشین با شارژی شگفت‌انگیز قادر خواهد بود مسیرهای طولانی را نیز بپیماید.

خودروی مدل اس به ازای هر ساعت شارژ 100 کیلومتر می‌پیماید. شارژ کامل باتری 85 کیلو واتی حدود 5 ساعت طول می‌کشد. این خودرو فقط با یک شارژ مسافرتی قادر به پیمودن مسیر 350 تا 500 کیلومتری با سرعتی معادل 150 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعت و همین طور شتابی برابر 5.6 ثانیه به سرعت‌ صد‌کیلومتر در ساعت برسد.

این مدل ماشین فضای لازم برای حمل و جا به جایی هفت بزرگسال را داراست و به صفحه‌های نمایشی و جدیدترین تکنولوژی‌های روز مجهز است.

تسلا ظاهری کاملا شبیه به سایر خودروها دارد و با نظاره این ماشین پی به برقی بودنش نمی‌برید.

بنا به گفته مقامات تسلا، بیش از 99 درصد شهروندان کالیفرنیا از خودروی برقی با چنین سرعت فوق‌العاده‌ای استقبال کرده‌اند.

نکته مهم این است که ایالات متحده و کانادا بشدت مشغول ساخت ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی در اقصی نقاط کشور خود هستند، بنابراین به نظر می‌رسد با وجود این زیرساخت بزرگ، به‌زودی این دو کشور کاملا با خودروهای بنزینی خداحافظی خواهند کرد.

ندا فراهانی / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها