مخالفان سوری: ژنو 2 را به تاخیر بیندازید

همزمان با تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای برگزاری هر چه سریع‌تر کنفرانس صلح ژنو 2، یک منبع آگاه در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد این ائتلاف از سازمان ملل خواسته است که برگزاری ژنو 2 را به تاخیر بیندازد.
کد خبر: ۶۱۸۳۳۹

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه، از سازمان ملل خواسته است تا برگزاری کنفرانس ژنو 2 را که احتمالا اواسط ماه دسامبر آتی برگزار می‌شود، به تاخیر بیندازد. برخی منابع در ائتلاف مخالفان سوریه نیز به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفتند این درخواست الجربا، با دعوت روسیه از ائتلاف مخالفان سوریه برای سفر به مسکو مرتبط است.

ائتلاف مخالفان سوریه دو هفته قبل اعلام کرده بود آماده است در روند سیاسی سوریه مشارکت کند؛ با این شرط که مذاکرات به تشکیل دولتی انتقالی با اختیارات کامل و برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت بینجامد. دولت سوریه گفته است هیچ‌گونه پیش شرطی را برای مذاکرات ژنو نخواهد پذیرفت.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بین گروه‌های مخالف سوری جنگ و نزاع گسترده‌ای بوقوع پیوسته و گفته می‌شود اکثر فرماندهان ارتش آزاد سوریه در این نبردها کشته شده‌اند. طی روزهای گذشته گروه‌های سلفی در سوریه با یکدیگر متحد شدند.

با این حال عملکرد منفی این گروه‌ها به گونه‌ای بوده است که برخی از حامیان آنها را هم ناراضی کرده است. در همین رابطه رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه، در موضعی بی‌سابقه اذعان کرد گروه‌های تندرو مسئول بخشی از اقدامات خشونت بار در سوریه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها