اسلحه‌ای که حسنعلی منصور با آن اعدام شد

مرحوم عسگراولادی گفت: اسلحه‌ای که در روز اول بهمن 1343 حسن علی منصور توسط آن اعدام شد،آقای هاشمی رفسنجانی تهیه کرده بود.
کد خبر: ۶۱۸۱۳۱
اسلحه‌ای که حسنعلی منصور با آن اعدام شد

حجت الاسلام و المسلمین سید یدالله شیرمردی در جلسه‌ای با حضور نویسندگان و دست اندرکاران هفته نامه آدینه تهران ضمن اشاره به سجایای اخلاقی و سوابق مبارزاتی مجاهد خستگی‌ناپذیر مرحوم حبیب الله عسگراولادی به بیان خاطره‌ای از گفتگوی خود با آن مرحوم در نماز جمعه تهران پرداخت.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: مرحوم عسگراولادی که به تعبیر مقام معظم رهبری عمر با برکت خود را یکسره در خدمت اسلام و برپائی و استقرار نظام اسلامی سپری کرد در یکی از نماز جمعه‌های تهران با اشاره به واقعه ترور انقلابی حسنعلی منصور گفت:اسلحه‌ای که در روز اول بهمن 1343 حسن علی منصور توسط آن ترور شد،آقای هاشمی رفسنجانی تهیه کرده بود. من چمدان حاوی اسلحه و نارنجک را به امانت از شهید امانی و شهید عراقی گرفتم و به خانه خواهرم فرستادم.

وی در ادامه به تلاش مرحوم عسگراولادی در جلب نظر حضرت امام‌(ره) مبنی بر صدور فتوا برای ترور منصور اشاره کرد وگفت: البته امام راضی به این موضوع نشدند با این حال ایشان و دوستانشان توانستند از آیت‌الله میلانی، آیت‌الله مطهری و آیت‌الله فومنی فتوای اعدام منصور را بگیرند.

رئیس ستاد نمازجمعه تهران در پایان با اشاره به مشقت‌ها و فداکاری‌های مرحوم عسگراولادی در طول 12 سال زندان دوران طاغوت و همچنین آزار و اذیتی که آقای هاشمی رفسنجانی در زندان‌های دوره پهلوی متحمل شده گفت: برخی بزرگان انقلاب اگر نیم نگاهی به سابقه مبارزاتی و شجاعت هایی که در گذشته به خرج داده‌اند داشته باشند امروز باید در صف مقدم دفاع از ولایت و انقلاب قرار بگیرند که ان‌شاء الله همین طور هم باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
۰
۰
جام جم لطفاء اشتباه تایپی زیر را اصلاح نمایید بجای اعدام اعلام نوشته شده است
مرحوم عسگراولادی گفت: اسلحه‌ای كه در روز اول بهمن 1343 حسن علی منصور توسط آن اعلام شد،آقای هاشمی رفسنجانی تهیه كرده بود.

نیازمندی ها