جام جم آنلاین: ایران که روز چهارشنبه در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی فوتبال با کره شمالی مسابقه خواهد داد با اعتماد به نفس زیاد وارد این کشور شده است.اما میزبان کرهای پس از دو شکست امید چندانی به صعود ندارد.
کد خبر: ۶۱۸۰۷

به گزارش واحد مرکزی خبر فرانس پرس نوشت: تیم ملی فوتبال ایران که هفته گذشته در حضور صد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران تیم ملی فوتبال ژاپن را دو بر یک شکست داد در گروه بی به همراه تیم ملی فوتبال بحرین مشترکا در جای نخست ایستاده است.
برانکو ایوانکویچ مربی تیم ملی فوتبال ایران که به پیروزی تیمش امید زیادی دارد پس از پیروزی بر ژاپن قهرمان سال گذشته آسیا که اکنون در رده سوم گروه بی قرار دارد به خبرنگاران گفت ما برای کسب سه امتیاز به کره شمالی میرویم.
وی افزود ما قهرمان آسیا را شکست دادیم و بزرگترین مانع را در راه صعود به مسابقات جام جهانی از میان برداشتیم. تیم ملی کره شمالی که هفته گذشته در پیونگ یانگ نتیجه بازی را به تیم ملی بحرین واگذار کرد و دو بر یک از ژاپن نیز شکست خورده است در انتهای جدول گروه بی قرار دارد.
سومین شکست پیاپی تیم ملی کره شمالی در برابر ایران ممکن است درهای امید را برای رسیدن به رقابتهای جام جهانی بروی این تیم ببندد.
بازیکنان سرعتی کره شمالی در بازی با تیم ملی بحرین بر بازی مسلط بودند اما نتوانستند بیش از یک بار دروازده حریف را باز کنند.
یون جونگ سو مربی تیم کره شمالی داور مسابقه را مسئول این شکست دانست و گفت که قصد دارد به فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا شکایت کند.
یکی از نگرانیهای اصلی تیم ملی کره شمالی ، نحوه مهار کردن مهدی مهدوی کیا بازیکن تیم هامبورگ ، فریدون زندی بازیکن تیم کایزرز لاترن و وحید هاشمیان بازیکن تیم بایرن مونیخ آلمان است.
وحید هاشمیان در بازی مقابل ژاپن دو گل ایران را به ثمر رساند و مهدی مهدوی کیا و فریدون زندی در کنار علی کریمی از جمله بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران بودند.
سه بازیکن ایرانی که در تیمهای آلمانی بازی میکنند جای خالی علی دایی کاپیتان تیم ملی ایران را که در نیمه اول بازی با ژاپن مصدوم شد پر خواهند کرد.
دو تیم اول گروه بی ، جواز ورود مستقیم به رقابتهای جام جهانی فوتبال را که سال آینده در آلمان برگزار میشود به دست میآورند و برنده تیمهای سوم دو گروه آسیا با تیمی که در آمریکای شمالی ، مرکزی و منطقه کارائیب در مکان چهارم قرار گیرد مسابقه خواهد داد تا برنده آن بازی به جام جهانی راه پیدا کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها