آمریکا: ایران هیچ نقشی در حوادث بحرین نداشته است

جانشین معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: ایران هیچ نقشی در حوادث بحرین نداشته است.
کد خبر: ۶۱۷۵۷۷

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه، «باربارا لیف» جانشین معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ضمن رد هرگونه ارتباط ایران با حوادث بحرین گفت: برخی از اقدامات بحرین باعث ایجاد مانع در مسیر گفت‌و‌گوها شده است که از جمله آنها تعقیب تعدادی از رهبران جمعیت معارض الوفاق و ایجاد محدودیت برای دیدار دیپلمات‌ها با معارضان بحرین است.

باربارا لیف این سخنان را در کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا بیان کرد. وی تاکید کرد حکومت بحرین پیشرفت اندکی در اجرای توصیه‌های کمیته حقیقت یاب داشته است ولی هنوز تعداد زیادی از توصیـه‌های این کمیته اجرا نشده است.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دو سال پیش دستور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را برای بررسی قانون‌شکنی‌های انقلاب این کشور صادر کرد و «شریف بسیونی» ریاست آن را برعهده گرفت.

دولت بحرین اخیرا فشارهای خود علیه رهبران گروه‌های مخالف را تشدید کرده است. به گزارش ایسنا، برای مثال شیخ علی سلمان، رئیس جمعیت الوفاق متهم شده است که از طریق برگزاری یک نمایشگاه و نشان دادن موارد نقض حقوق بشر از سوی پلیس بحرین به پلیس توهین کرده است. یا خلیل مرزوق، معاون او نیز به شوراندن جوانان علیه حکومت متهم شده است. در این رابطه علی سلمان گفته است: تمام این اتهام‌ها واهی است. دولت بحرین تصمیم گرفته تا به این وسیله رهبران مخالفان را یا زندانی کند یا به خارج از کشور تبعید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها