«کهیر سرد» یک عارضه‌ پوستی است که افراد مبتلا به آن به سرما آلرژی پیدا می‌کنند و این عارضه خود را با واکنش‌های مزمن پوستی نشان می‌دهد. مبتلایان به کهیر سرد تمایلی ندارند در سرمای زمستان از خانه خارج شوند و در برخی از آنان این خانه‌نشینی سلامتشان را به طور جدی به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۶۱۷۳۳۷

به گزارش جام جم سرا به نقل از آرمان- به گفته پزشکان، آمار دقیق افراد مبتلا به این نوع آلرژی هنوز مشخص نیست. این عارضه نادر موجب بروز کهیر، ورم و در موارد حاد حتی منجر به شوک «آنافیلاکسی» می‌شود. آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که به طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ شود. آنافیلاکسی معمولا با علائمی همچون جوش همراه با خارش، تورم گلو و فشارخون پایین همراه است.
عوامل معمول آنافیلاکسی شامل نیش حشرات، موادغذایی و دارو‌ها هستند. افرادی که علائم بیماری کهیر سرد در آن‌ها شدید است اغلب نمی‌توانند در ماه‌های سرد سال بیرون بروند، در آب خنک شنا کنند یا حتی نوشیدنی حاوی تکه‌های یخ بنوشند. همچنین علت بروز کهیر سرد در بسیاری از مبتلایان نامشخص است اما به نظر می‌رسد که در افراد مبتلا سرما باعث می‌شود سلول‌های بدن هیستامین ترشح کنند و این ماده به نوبه خود به واکنش‌های آلرژی منجر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها