جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به حجج اسلام اعرافی، موسویان و پروفسور چودری اعطا شد

جوادی آملی: دست غرب از نظر علمی کوتاه است

دومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی دیروز درحالی با حضور اندیشمندان، استادان و پژوهشگران به کار خود پایان داد که آیت‌الله جوادی آملی در آخرین روز این کنگره گفت: دست غرب از نظر علمی کوتاه است و حقوق بشر و قوانین آنها حرف‌های علمی ندارد.
کد خبر: ۶۱۷۲۶۵

به گزارش مهر، آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که فلسفه تعیین‌کننده همه معیارهاست، افزود: اگر با دست خالی وارد علوم انسانی اسلامی شویم اولین آسیب به فلسفه می‌رسد و وقتی فلسفه الحادی شد همه علوم را الحادی می‌کند.

استاد برجسته حوزه با بیان این که محال است علم غیرالهی داشته باشیم، عنوان کرد: بحث فعل و قول معصوم(ع) بحث دینی است و وقتی از معصوم سخن می‌گوییم دینی است پس وقتی از خدا نیز سخن می‌گوییم دینی است. وی ابراز کرد: اگر کافری هوشمندانه ثابت کرد زمین اینچنین است، علم دینی می‌شود اگر چه خدا را قبول نداشته باشد و تمایز علوم و موضوعات است که می‌گوید در خارج چیزی جز خدا نیست پس محال است علم غیرالهی وجود داشته باشد.

در همین حال، پایان همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی دیروز با صدور بیانیه پایانی و اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به آیت الله اعرافی، پروفسور مسعود العالم چودری و حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان همراه بود. در مراسم پایانی همایش یاد شده از یک عمر تلاش علمی موثر و خستگی ناپذیر آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی و آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی که سهم تعیین‌کننده‌ای در مهندسی و تعمیق اندیشه اسلامی دارند، قدردانی و تشکر شد.

از سوی کمیته اعطای جوایز همایش، جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به آیت‌الله علیرضا اعرافی بدلیل تلاش علمی طولانی و پرثمر در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی و ارائه نظریه جامع در این زمینه در ابعاد گوناگون؛ پروفسور مسعود العالم چودری به سبب تألیف ده‌ها اثر مهم و پر مراجعه در موضوع اقتصاد اسلامی و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی و ارائه نظریات مطرح در این دو عرصه و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان به دلیل تلاش گسترده در جهت بسط و عمق‌بخشی به بانکداری اسلامی و تحقق عملی آن در نظام بانکی و ارائه چند نظریه مهم در این عرصه اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها