قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 طی چند روز آینده، آماده برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا تا پایان سا ل 2013 هستیم.
کد خبر: ۶۱۷۲۳۶

به گزارش ایرنا، علی‌محمد نوریان دیروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیسان سابق و جدید سازمان هواشناسی کشور، در جمع خبرنگاران افزود: برخی شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی و کانادایی هم برای حضور در این خط هوایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون که شرایط مذاکرات روند مثبتی را طی کرده، آمریکایی‌ها علائمی را نشان داده‌اند که مایل به برقراری این پرواز هستند.وی با بیان این‌که، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بین ایران و آمریکا پروازهای مستقیم انجام می‌شد، اظهار کرد: در بخش داخل برقراری این پرواز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌ایم و در شرایط فعلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) با هواپیماهای بوئینگ 747 قادر به انجام پرواز بین ایران ـ آمریکاست.

نوریان تصریح کرد: شرکت هواپیمایی ماهان هم سه فروند هواپیمای ایرباس 340 دور پرواز در اختیار دارد، ضمن این‌که شرکت هواپیمایی آسمان نیز توانایی انجام پرواز ایران و آمریکا را دارد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان این‌که، در صورت برقراری این پرواز، در ابتدا پروازها به صورت چارتری خواهد بود، گفت: شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی و کانادایی پیشنهاد داده‌اند که می‌توانند با هواپیماهای بوئینگ 777 پرواز ایران - آمریکا را برقرار کنند.

وی این نکته را نیز یادآور شد که در حال پیگیری مسائل حقوقی و اجرایی این موضوع هستیم و امیدواریم بتوانیم با نگاه مثبتی که در دولت وجود دارد و با در نظر گرفتن شرایط مذاکرات بین‌المللی این هدف محقق شود تا هموطنان ایرانی که در آمریکا زندگی می‌کنند براحتی بین ایران و آمریکا رفت و آمد داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها