پاسخ قاطع به زبان درازی‌های آمریکا و اسرائیل

شهید سرلشکر تهرانی مقدم که ۲ سال پیش در سانحه پادگانی در حوالی تهران به شهادت رسید پدر موشکی ایران لقب گرفته است. مراسم دومین سالگرد شهادت این سردار سپاه اسلام روز گذشته با حضور مقامات کشوری و لشکری در حالی برگزار شد که فرماندهان سپاه و ارتش از آمادگی کامل و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ سریع و کوبنده به هر نوع تهدیدی که عملیاتی شود خبر دادند.
کد خبر: ۶۱۵۲۲۳
پاسخ قاطع به زبان درازی‌های آمریکا و اسرائیل

پس از برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای که با کارشکنی‌های دولت فرانسه به توافقی نینجامید، رژیم صهیونیستی باز زبان درازی کرده و تهدیداتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که البته این یاوه گویی‌ها بی پاسخ نماند و از سوی فرماندهان سپاه و ارتش با پاسخی قاطع و کوبنده مواجه شد.

اکنون قابلیت‌های ویژه و بزرگ موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چالشی جدی را برای دشمنان ایجاد کرده است به گونه‌ای که این ویژگی‌ها و دستاوردها که حاصل تلاش‌های خستگی ناپذیر شهید تهرانی مقدم و دیگر همرزمانش است بازوی قدرتمند بازدارنده در مقابل بسیاری از تهدیدات دشمنان است. رئیس جمهور آمریکا همچنان می گوید همه گزینه‌ها روی میز است از جمله گزینه نظامی که این ادعا هم از سوی فرماندهان بی پاسخ نماند.

سلامی:خطای موشک‌های بالستیک ایران نزدیک به صفر است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم سالگرد شهادت سرلشکر تهرانی مقدم گفت: به همت شهید تهرانی‌مقدم به موشک‌هایی دست یافتیم که بتوانیم براساس رهگیری منابع تشعشعی علیه مراکز فرماندهی و کنترل وارد عمل شود.

سردار حسین سلامی افزود: شهید طهرانی‌مقدم مرد آرزوهای بزرگ، همت‌های بلند، ایده‌های نو و بدیع و برخوردار از قدرت تبدیل ایده‌های ذهنی به طرح‌های واقعی بود. وی افزود: شهید تهرانی‌مقدم نقش تعیین‌کننده‌ و محوری در تولید و افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران داشت، کسی بود که توانست در طول حیات جهادی خود کشور جمهوری اسلامی ایران را به یک قدرت موشکی فوق‌العاده نیرومند تبدیل کند و ما را در بعد فناوری‌های موشک‌های زمین به زمین به خودکفایی کامل برساند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ایده‌های شهید تهرانی‌مقدم موجب پیدایش قدرت‌های موشکی فوق‌العاده مبتکرانه‌ای شد، تصریح کرد: براساس این ایده‌های قوی دقت موشک‌های بالستیک ما به نزدیک صفر رسید و توانستیم به موشک‌های بالستیکی دست یابیم که شناورهای متحرک را در دریا بتواند مورد آسیب قرار دهد. به گفته سردار سلامی با تدابیر و ایده‌های ذهنی شهید تهرانی‌مقدم و همرزمانش کیفیت موشک‌های ما از لحاظ سوخت و نیروی پیشرانه و هدایت و کنترل، کلاهک و سرجنگی به وضعیت خوبی رسید.

وی با تاکید بر اینکه نقش شهید تهرانی‌مقدم در دستیابی سپاه پاسداران به دستاوردهای بدیع نقشی استثنایی و منحصر به فرد بود، گفت: ایشان توانست ایده‌های خود را به همه کسانی که با او کار می‌کردند، انتقال دهد. روحیه قابل انتقالی داشت و در واقع اسوه و اسطوره‌ای بود که به سرعت شخصیت‌اش بر دیگران تکثیر می‌شد.

جزایری:تجهیزات آمریکا در تیررس ایران است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح هم در همین مراسم با بیان اینکه تجهیزات آمریکا در منطقه در تیررس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تهدید نظامی اوباما دروغ و بلوف سیاسی است.

سردار سیدمسعود جزایری در خصوص اظهارنظر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه گزینه نظامی روی میز است، گفت: اینکه آقای اوباما می‌گوید گزینه نظامی روی میز است، یک بلوف است. وی افزود: آمریکایی‌ها از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و عقبه‌های استراتژیک نیروهای مسلح کشورمان آگاه هستند و می‌دانند که هر خطایی در عرصه نظامی در مورد ایران، بیشترین خسارت‌های تاریخی را برای آمریکا به ارمغان خواهد آورد.

حجازی:پیشرفت شگرف موشکی ایران مرهون تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح که یکی دیگر از همرزمان و همقطاران شهید تهرانی مقدم است گفت: خدماتی که شهید تهرانی مقدم در حوزه موشکی ارائه کرده، به‌گونه‌ای است که می‌توانیم بگوییم که پیشرفت شگرف موشکی امروز ما مرهون تلاش‌های وی است.
سردار حجازی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم گفت: مردم احساس می‌کنند که یک خدمتگزار را از دست داده‌اند.

دهقان:آمریکایی‌ها به هیچ عنوان توان اقدام علیه ایران را ندارند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت تدبیر و امید هم که در مراسم حضور داشت گفت:‌ آمریکایی‌ها به هیچ عنوان نه توان این را دارند که بخواهند اقدامی علیه ایران انجام دهند و نه اینکه شرایط عمومی جهان و منطقه اقتضای چنین امری را دارد.

سردار حسین دهقان در باره اینکه آمریکا همواره اعلام می‌کند گزینه نظامی برای ایران روی میز است، گفت: این حرف جدیدی نیست. آمریکایی‌ها ۳۴ سال است که با ما درگیر هستند و به صورت‌های مختلف علیه نظام و انقلاب اقدام کرده‌اند.

وحیدی:حرف‌های اوباما تکراری است

سردار وحیدی وزیر دفاع پیشین کشورمان هم در باره اظهارات اوباما مبنی بر اینکه گزینه نظامی هنوز روی میز است، گفت: این حرف‌ها تکراری است و باید بدانند جمهوری اسلامی با عقل و منطق کافی در صحنه حضور دارد.

رئیس مرکز تحقیقات دفاعی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: تیم ایرانی نشان داد که صاحب حرف و منطق است و جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها من‌جمله دیپلماسی قوی ظاهر می‌شود. وی ادامه داد: شهید طهرانی‌مقدم موسس و پایه‌گذار حرکت موشکی در جمهوری اسلامی ایران بود که امروز این قدرت موشکی بزرگترین قدرت بازدارندگی را برای ما ایجاد کرده است.

رزمایش بزرگ نزاجا از ابتدای آذر

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز رزمایش قمر بنی‌هاشم (ع) از ابتدای آذر ماه خبر داد.
به گزارش تسنیم امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم سالگرد شهید حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر از برگزاری رزمایش قمر بنی‌هاشم (ع) با حضور همه یگان‌های این نیرو از آذرماه سال جاری خبر داد و گفت:هدف از این رزمایش نشان دادن بخشی از قدرت زرهی و تاکتیک‌های هوانیروز است. وی افزود:در این رزمایش، سربازان نیروی زمینی در شرایط واقعی رزم قرار می‌گیرند و خود را آماده مقابله در فضای ناهمتراز می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در این رزمایش همه یگان‌های نیروی زمینی از جمله زرهی، توپخانه، هوانیروز، جنگ الکترونیک و همچنین چتربازان حضور خواهند داشت و بخشی از توانمندی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی مهدیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
۰
۰
ائمه معصومین تا نابودی دشمنان یار ویاور شما باشد .

نیازمندی ها