دیگر خبرهای حوزه زنان را با احتیاط می‌نویسیم، چون نمی‌خواهیم این خبر نیز مثل ده‌ها خبر دیگر باشد که امروز داغ و دوآتشه است و فردا سرد می‌شود و از مزه افتاده. خبر، تلاش معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور است برای بردن یک پیشنهاد خوب به هیات دولت.
کد خبر: ۶۱۴۷۵۴

پیشنهاد این است که معاونت زنان ریاست جمهوری نیز یکی از اعضای کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوا شود و در روزهایی که اعضای این کمیته درباره تعطیل بودن یا نبودن نهادها و دستگاه‌های مختلف تصمیم می‌گیرند، نماینده زنان نیز ابراز نظر کند.

به عبارت بهتر، این نماینده کسی است که در کنار بقیه اعضا که درباره تعطیل شدن مدارس، اجرای طرح سراسری زوج و فرد یا کاهش ساعت کار ادارات تصمیم می‌گیرند، حاضر شــود و از زنــــان شاغل دارای فرزند دانش‌آموز دفاع کند.

این که این پیشنهاد به ذهن شهیندخت مولاوردی خطور کرده نیز علت دارد. این روزها که هوای تهران اکسیژن کم آورده و از شدت آلودگی، مدارس تعطیل شده، مادران شاغلی که فرزند مدرسه‌ای یا پیش‌دبستانی دارند، بلاتکلیف مانده‌اند که فرزند را به چه کسی بسپارند. مرخصی گرفتن مادران شاغل نیز همیشه شدنی نیست، برای همین پیشنهادی که امروز یا فردا در جلسه هیات وزیران بررسی می‌شود، پیگیری اجباری شدن مرخصی برای مادران شاغلی است که فرزند دارند و تعطیل شدن مدرسه‌ها به سرگردانی آنها می‌انجامد.

اگر هیات وزیران به این پیشنهاد بله بگوید، مشکلی بزرگ از سر راه خانواده‌ها برداشته می‌شود. اگر مادر شاغل بتواند روزهایی که مدرسه تعطیل است، او نیز بی‌دغدغه در خانه بماند، پیداست که آرامش به خانه‌ها بازمی‌گردد و این چیزی است که جامعه واقعا به آن نیاز دارد.

تاکنون طرح‌های حمایت از زنان به دلایل مختلف راه به جایی نبرده است و در بیشتر موارد تحمیل بار مالی به دولت مانع اجرای آنها شده است، اما به مرخصی اجباری رفتن زنان شاغل باری بر دوش دولت نمی‌گذارد که از این بابت بشود به آن خرده گرفت.

موضوع این است که اگر مسئولان در مواقع آلودگی هوا یا زمان‌های بحرانی به دانش‌آموزان که فرزندان خانواده‌ها هستند، توجه می‌کنند، غیرمنطقی است اگر به مادران این فرزندان توجه نکنند و فرزندی را به تعطیلی بفرستند که والدینش مجبور به حضور در محل کار هستند.

مریم خباز

گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها