مدیر عامل شرکت بیمه ایران گفت: شرط پرداخت خسارت تصادف خودرو، تعداد برگه‌های بیمه‌نامه نیست.
کد خبر: ۶۱۴۳۰۸

روزنامه جام‌جم چندی پیش در گزارشی اعلام کرد برخی شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت به کوپن‌های سوم و چهارم بیمه‌نامه شخص ثالث خودداری می‌کنند و بیمه‌نامه افرادی که از هر چهار کوپن الصاقی به بیمه‌نامه خود استفاده کنند تمدید نمی‌شود.

در یکی از واکنش‌ها به این گزارش، جواد سهامیان‌مقدم در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: اگر بیمه‌گذاری، چهار برگه را استفاده کرده و خسارت گرفته باشد و برای بار پنجم و ششم هم تصادف کند، شرکت‌های بیمه موظفند خسارت را پرداخت کنند.وی درباره این‌که بتازگی گزارش‌هایی مبنی بر پرداخت نکردن خسارت برگه‌های بیمه سوم و چهارم به بیمه‌گذاران دریافت شده است، گفت: این مورد تخلف است و باید بر اساس قانون با آن شعبه بیمه‌ای برخورد شود.سهامیان‌مقدم افزود: البته تاکنون شرکت بیمه ایران چنین گزارش‌هایی دریافت نکرده است و اگر مواردی باشد بسرعت بررسی خواهیم کرد.

مدیر عامل بیمه ایران افزود: معترضان می‌توانند به مدیریت بازرسی شرکت‌های بیمه‌ای مراجعه کنند و اگر به نتیجه نرسیدند، با بازرسی بیمه مرکزی ایران که وظیفه نظارت و کنترل بیمه‌ای را بر عهده دارد، مشکل خود را در میان بگذارند.

وی گفت: معترضان به عملکرد شعب بیمه ایران نیز می‌توانند با شماره 88954750 مرکز بازرسی تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند.سهامیان‌مقدم افزود: این افراد اگر به حقوق خود نرسیدند، می‌توانند به مراجع قضایی شکایت کنند. وی درباره اعتراض به برآورد خسارت کارشناسان بیمه نیز گفت: بیمه‌گذار می‌تواند به مدیر واحد خسارت مراجعه کند و وی مکلف است کارشناس را دوباره برای برآورد اعزام کند و اگر نظر بیمه‌گذار تامین نشد، باید کارشناس دیگری اعزام شود.

وی افزود: اگر اظهار نظر کارشناس دوم هم مورد قبول بیمه‌گذار نبود، شرکت بیمه باید خودرو را به یکی از تعمیرگاه‌هایی که خود مشتری تعیین می‌کند، برای تعمیر اعزام و مطابق روال قانونی خسارت را به تعمیرگاه پرداخت کند و اگر باز هم نظر بیمه‌گذار تامین نشد، می‌تواند به بیمه مرکزی مراجعه‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها