یک جراح و متخصص زنان گفت: کم‌خونی یک مشکل عمومی در زنان باردار است که اگر مهار نشود می‌تواند به زایمان پیش از موعد و تولد نوزاد با وزن کم منجر شود.
کد خبر: ۶۱۳۱۲۴

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که مصرف آهن در دوران بارداری مانع بروز اختلالات شدیدی در رشد و متابولیسم بدن می‌شود،افزود: کم خونی ناشی از فقر آهن که در اثر کمبود آهن در منابع غذایی بروز می‌کند، شایع‌ترین بیماری است که به علت سوء تغذیه در فرد به وجود می‌آید. کم‌خونی‌ فقر‌آهن با علائمی مانند رنگ پریدگی، ضعف، سرگیجه، سردرد و بی‌اشتهایی همراه است. البته نیاز بدن به آهن در مراحل مختلف زندگی متفاوت است. بر این اساس، زنان نیاز بیشتری به آهن در دوران بلوغ دارند و پس از سیکل ماهانه این نیاز بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: دوران بارداری یکی از مراحل مهمی است که به دلیل افزایش حجم خون زن باردار و نیاز جنین برای ساخت سلول‌های خونی، بدن به آهن بیشتری احتیاج پیدا می‌کند که امکان تأمین نشدن آن در تغذیه مادر وجود دارد، بنابراین مصرف مکمل آهن در بارداری ضرورت دارد، اما بسیاری از زنان علاوه بر مصرف قرص‌های آهن به صورت جداگانه از مولتی ویتامین‌هایی که در ترکیب آنها آهن نیز وجود دارد، استفاده می‌کنند که می‌تواند خطرناک باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها