ظریف: ایران آماده تعامل با اروپاست

وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری و تعامل با کشورهای اروپایی در سطح دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود اعلام کرد.
کد خبر: ۶۱۲۴۱۱

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در دیدار راین هولد لوپاکتا، قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش که برای سفری رسمی و دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان در تهران به سر می‌برد به سابقه روابط خوب میان ایران و اتریش و دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره و ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه و گسترش روابط بین دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی باشیم.

ظریف همچنین با اشاره به روند مذاکرات اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز گروه 1+5 در سطوح مدیران و کارشناسان و نیز مذکرات آینده در ژنو، بر لزوم ایفای نقش موثر، سازنده و مستقل کشورهای اروپایی در تقویت این روند سیاسی برای حل و فصل مسائل فیمابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به فضای بی‌اعتمادی و بدبینی حاکم بر افکار عمومی کشورمان نسبت به تعامل گذشته غرب در قبال ایران و آشکار شدن ناکامی رویکرد اعمال تهدید و تحریم، تاکید کرد: تحریم‌ها تنها موجب تاثیر بر زندگی روزمره مردم و تشدید بدبینی و بی‌اعتمادی آنها نسبت به غرب می‌شود.

ظریف با یادآوری ضرورت توجه دقیق کشورهای غربی بویژه کشورهای اروپایی و سازمان‌های حقوق بشری به روند تحولات و واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی در ایران بخصوص برگزاری انتخابات باشکوه ریاست‌جمهوری با مشارکت بسیار بالای مردم، خاطرنشان کرد: دولت و مردم ایران در انتظار تغییر عملی در رویکرد غرب براساس احترام و تکریم هستند و غرب باید پاسخ مناسبی به تحولات و رویکرد جدید ایران بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها