دادستان عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه ای خطاب به سرپرستان دادسراهای عمومی و انقلاب تهران با هشدار درباره حوادث احتمالی ناشی از مواد محترقه در شب چهارشنبه سوری اعلام کرد: در هر یک از نواحی دادسرا ، شعبه ای با حضور بازپرس و دادیار از 22 اسفند به صورت کشیک از ساعت 15 به بعد برای برخورد قاطع با توزیع کنندگان و خریداران مواد محترقه تشکیل شود.
کد خبر: ۶۱۲۲۲

این اطلاعیه می افزاید: بعضا در این شب اموال و تاسیسات دولتی و متعلق به بیت المال یا اموال خصوصی متعلق به اشخاص حقیقی و یا حقوقی تخریب شده یا خسارت دیده است . از این رو نظر به این که ارتکاب چنین اعمالی زیبنده جامعه رشید، فهیم و با فرهنگ ایران نیست ، هر یک از این کارها حسب بخشنامه آذر سال 80 رئیس قوه قضاییه و به استناد قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات ، واجد وصف مجرمانه و قابل تعقیب کیفری هستند. در این اطلاعیه تاکید شده است : به موجب مصوبه ستاد شناسایی و کنترل مجرمین حرفه ای تهران هر یک از افرادی که در ایام مذکور دستگیر شود و جرایم او به اثبات برسد سال آینده به منظور پیشگیری از وقوع جرم به مدت 15روز قبل از این ایام تحت کنترل و نظارت این ستاد قرار خواهد گرفت.

2500 محکوم مالی به مرخصی نوروزی می روند

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: 2500 نفر از محکومان مالی از 15 تا 20 فروردین به مرخصی می روند. محمود سالارکیا در جمع خبرنگاران افزود: امسال نیز مانند سالهای گذشته به کسانی مرخصی دادیم که حضور آنها در جامعه مخل آسایش عمومی نشود. وی افزود: تعداد 6000 نفر که اخیرا تقاضای عفو کرده اند ، مراحل خود را طی می کنند و اگر اسامی آنها برگردد در ایام عید از عفو برخوردار می شوند.

حکم روزنامه نشاط نقض نشده است

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره اظهارات اخیر رئیس قوه قضاییه مبنی بر چگونگی برخورد با مطبوعات گفت : رئیس قوه قضاییه می گوید شما که می خواهید از مواد توقیفی درباره روزنامه ها استفاده کنید ، در شرایط فعلی که روزنامه های ما هم در جهت جمهوری اسلامی قرار گرفته سعی کنید مطبوعه ای توقیف نشود اما معنایش این نیست که اگر توقیف شد خلاف قانون است . رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید در همین چند روز اعلام شد که دیوان عالی کشور حکم روزنامه نشاط را که در گذشته توقیف شده بود ، نقض کرد ، آیا این نقض حکم به معنی مغایرت حکم قبلی با قانون نیست؛ گفت : دیوان این حکم را نقض نکرده است. آنچه درباره روزنامه نشاط اتفاق افتاده ، برای هر حکمی ممکن است ، اتفاق بیفتد. دادگاه حکم را صادر کرده اما آنها اعاده دادرسی خواستند ، اعاده دادرسی چیزی خارج از ضوابط و مقررات است اما در چارچوب قانون است . وی افزود: دیوان عالی کشور اجازه رسیدگی مجدد داده است ؛ حکم را نقض نکرده و حکم جدید هم صادر نکرده است اما اجازه رسیدگی مجدد داده که معنای آن هم نقض نیست بلکه مجددا رسیدگی می شود یا آن را تایید و یا رد می کند و حکم هنوز به قوت خود باقی است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها