مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان این‌که سیستم بانکی در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با محدودیت روبه‌روست، گفت: حدود یک میلیون نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.
کد خبر: ۶۱۱۲۴۱

میر محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلیل مشکلات ایجاد شده در پرداخت تسهیلات ازدواج اظهار کرد: به علت کثرت تکالیف قرض‌الحسنه محوله به‌ عهده سیستم بانکی از جمله قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و جذب محدود منابع قرض‌الحسنه، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با محدودیت منابع روبه‌رو شده است.

وی افزود: به عنوان مثال قانون مقرر کرده است به‌منظور پرداخت تسهیلات به زندانیان و محکومان نیازمند در محکومیت‌های مالی مانند دیه و امثال آن که ناشی از قتل و یا جرح غیرعمدی است و محکومان نیازمند غیرکلاهبرداری، مبلغ 2000 میلیارد ریال از محل وجوه قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان قرار ‌گیرد که امثال این تکالیف، منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها را تحت فشار قرار داده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: در نتیجه سیستم بانکی در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با محدودیت روبه‌رو بوده و بانک‌های عامل منابع کافی برای پاسخگویی به افراد در صف تسهیلات ازدواج را ندارند، به طوری که هم‌اکنون پرداختی‌ها از محل وصول اقساط تسهیلات قبلی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این‌که از ابتدای امسال تاکنون چه میزان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است؟ تصریح کرد: در هفت‌‌ماهه امسال 526 هزار و 112 نفر از تسهیلات ازدواج بهره‌مند شده‌اند و 991 هزار و 968 نفر نیز در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند.

صادقی خاطرنشان کرد: بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران،‌ کشاورزی، مسکن، قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق مهر امام‌رضا (ع) بانک‌های عامل در سامانه ازدواج بانک مرکزی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها