آیین‌نامه انضباطی ۱۰ روز دیگر نهایی می‌شود

کفاشیان: استیضاح نشدم بلکه تشویق هم شدم

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در مجمع فدراسیون نه تنها استیضاح نشدم بلکه تشویق هم شدم.
کد خبر: ۶۱۰۲۷۵
کفاشیان: استیضاح نشدم بلکه تشویق هم شدم

علی کفاشیان در پایان مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص اعتراض برخی از اعضای مجمع به عدم شفاف بودن مسائل مالی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: ما برنامه سال آینده بودجه فدراسیون را مشخص کردیم و برخی‌ها معتقد بودند که این موضوع باید دقیق و مشخص باشد. به نظرم هیچ وقت نمی‌توانیم چنین کاری را کنیم زیرا ما دولتی نیستیم که بدانیم چه بودجه‌ای در اختیارمان قرار می‌گیرد باید اولویت‌بندی کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد می‌خواستند به هر حال ایراد بگیرند که گرفتند. تصمیم خاص دیگری در مجمع گرفته نشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در مجمع عصبانی شد و تاکنون چنین رفتاری را از او دیده نشده، یادآور شد: من وقتی عصبانی شوم خیلی هم تند می‌شوم به هر حال برخی افراد غیراصولی رفتار می‌کنند حرف‌هایی می‌زنند که به دور از فرهنگ مجمع است. طرز صحبت کردن در مجمع بسیار مهم است به هر حال افراد مخالف و موافق وجود دارد نباید اینگونه باشد که هر کسی نظر خود را در میان جلسه بیان کند این موضوع درست نیست.

کفاشیان در مورد اینکه مجمع آینده چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: فکر می‌کنم اردیبهشت برگزار شود.

رئیس  فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه هیچ نماینده‌ای از وزارت ورزش در این مجمع حضور نداشت، تصریح کرد: متاسفانه وزیر ورزش رای نیاورد و البته ما سجادی را دعوت کرده بودیم و او قول داده بود که بیاید حالا نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاد که او در جلسه حاضر نشد.

وی در مورد سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پس از عدم رای به صالحی‌امیری حامی مالی از فدراسیون فوتبال برداشته شد، تصریح کرد: تاکنون که 4 وزیر پیشنهاد شده و رای نیاورده‌اند ورزش پویا است و حساسیت‌های خاص خود را دارد این مباحث به نفع ورزش نیست فدراسیون‌ها صدمه می‌بینند امیدوارم هرچه زودتر این مسائل برطرف شود و به ثبات برسیم تا بتوانیم کار را بهتر پیش ببریم.

کفاشیان در مورد اینکه اعلام کرده بود بحث محسن قهرمانی را بیشتر رسانه‌ها دامن زده‌اند و این مسئله به ورزشگاه‌ها هم کشیده شده، گفت: یکسری مباحث است که رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند مخاطب رسانه‌ها هم مردم هستند برخی‌ها نظراتشان را از رسانه‌ها می‌گیرند وقتی که به این مسائل دامن زده می‌شود این موارد به ورزشگاه کشیده می‌شود شما ببینید تیم ملی این همه زحمت کشیده و راهی جام جهانی شده آن وقت برخی در ورزشگاه بازیکنان را مورد حمله قرار می‌دهند. همه باید دست به دست هم بدهیم تا این موارد برطرف شود چنین مواردی همه جا وجود دارد نباید موضوع کوچکی را بزرگ کنیم موارد خوب را نمی‌بینیم و موارد کوچک را هم خیلی بزرگ می‌کنیم که نباید اینگونه باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود شبکه‌ای در فدراسیون فوتبال وجود دارد که اجازه نمی‌دهد با مسائل تبانی برخورد شود، گفت:‌اتفاقا شبکه‌ای در فدراسیون وجود دارد که این مسائل را عنوان می‌کند ما کمیته اخلاق را برای همین مسائل تشکیل داده‌ایم در کشورهای دیگر هم چنین اتفاقاتی می‌افتد و تیم‌ها را مجازات می‌کنند در ایران چند سال این موضوع طول می‌کشد به هر حال اسناد و مدارک کامل نیست شما ببینید کسی که در دادگاه محکوم می‌شود امکان دارد یکی دو سال پرونده‌اش طول بکشد تهمت زدن کار آسانی است اما رای دادن و محکوم کردن دشوار است و زمان می‌برد.

وی در مورد اینکه آیا در مجمع استعفا نداد، یادآور شد: قرار نبود من استعفا بدهم!

کفاشیان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه خودش گفته بود که استعفا می‌دهد و فیلم این موضوع هم وجود دارد، گفت: فیلم آن را نشان بدهید من هیچ وقت نگفته‌ام استعفا می‌هم گفتم مجمع می‌تواند رئیس فدراسیون را استیضاح و برکنار کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا استیضاح نشد، گفت: در این جلسه حتی من را هم تشویق کردند.

وی در مورد عصبانیت برخی افراد از نحوه برگزاری مجمع از جمله عابدینی تصریح کرد: 90درصد جلسه خوب برگزار شد حالا 10 درصد مشکل پیدا کردند و به آن ایراد گرفتند.

کفاشیان در مورد تشکیل کمیته اخلاق تصریح کرد: ما اعضای این کمیته را انتخاب می‌کنیم و بعد در مجمع اعضا این مسئله را تصویب کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قرار بوده فوتسال از کمیته ارتقا یابد، تصریح کرد:‌این موضوع در هیئت رئیسه تصویب نشد و فعلا در حد همان کمیته باقی خواهد ماند.

کفاشیان در مورد سفر بلاتر به ایران،‌گفت: او 16-15 آبان به ایران می‌‌آید و فرصت مناسبی است که از فعالیت‌های ورزشی ما دیدن کند از او هم کمک می‌گیریم یک کنفرانس خبری هم برگزار خواهد شد.

وی در مورد اینکه آیا او با رئیس‌جمهور هم دیدار خواهد داشت، گفت: برنامه‌ریزی می‌کنیم که با رئیس‌جمهور هم دیدار داشته باشد.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می‌شود قرار است مهرعلیزاده سرپرست وزارت ورزش و جوانان شود، گفت: در جریان این موضوع نیستم به هر حال او هم آدم خوب و توانمندی است هر کسی که در مجلس رای بیاورد ما تابع او خواهیم بود.

به گزارش فارس، در پایان مجمع صحبت هایی مبنی بر تصویب شدن آیین نامه انضباطی مطرح شد که در این باره هم علی کفاشیان آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: آیین نامه کمیته انضباطی به صورت کلی تصویب نشده است بلکه قرار شد هیئت ۳ نفره ای را تشکیل دهیم تا در ۱۰ روز آینده این آیین نامه نهایی شود. اگر هم نهایی شود اردیبهشت سال آینده اجرایی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها