تصویری از فرهنگ ملل و آداب و رسوم جهانیان

جشن ورود دختران به سن بلوغ در سئول [مجموعه عکس]

گروهی از دانشجویان دختر در عربستان، به دلیل بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن شمار زیادی از دختران در این کشور، فراخوانی تحت عنوان «حلال بودن ۴ زن در شرع اسلام» را در توئیتر به راه انداخته‌اند!
کد خبر: ۶۱۰۲۴۹

به گزارش جام جم سرا به نقل از «الوئام»- در این صفحه تصویری قرار داده شده که در آن شماری از دختران با انگشتانشان عدد چهار را نشان داده و با این اقدام به جایز بودن ازدواج مرد با چهار زن در اسلام اشاره می‌کنند. این دانشجویان از مردانی که توانایی و آمادگی چند همسری دارند خواسته‌اند که این امر را عملی نمایند.
در حالی که این پیشنهاد با استقبال شماری از دختران مواجه شده، برخی دیگر بشدت از تبلیغ برای تعدد زوجات انتقاد کرده و به طور قاطع با آن مخالفت نشان داده‌اند.


* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱۰ انتشار یافته: ۲۴
دختر بالای سی سال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
۱
۰
وقتی خودشان راضی هستند خدا و پیامبرش حلال كرده ببخشید من و شما چیكاره ایم نظر بدیم؟!
یه دختر دیگه بالای سی سال
Netherlands
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
۰
۰
وقتی مسئولین این قدر سهل انگاری در امر ازدواج جوانان میكنن و یه عده ای خانم و آقا از مسئولین كه خودشون ازدواج كردن و به آرامش رسیدن اون بالا نشستن و اصلا انگار نه انگار كه این همه دختر مجرد توی چه كشور عرب و چه ایران زیاد شده . خب ما دخترهای بالای سی سال هم مثل اونا دل داریم دیگه ما هم بنا به گفته اسلام و خدا و پیغمبر می ریم تو زندگی اونا . خون اونا كه از ما رنگین تر نیست . مطمئن باشید توی ایران هم دخترای زیادی حاضر به این كار هستند و مردان متاهل زیادی هم دارن با این دخترها ازدواج می كنن . خبرش گسترده نشده ... تو رسانه ها میگید ازدواج كنید و مسئولین میان میگن ما بچه هامون را زود ازدواج دادیم ما مردم عادی كه مثل اونا مقام و منصب نداریم و زرق و برق نداریم كه به هوای اون زود بریم ازدواج كنیم . وقتی اونا به فكر ما نیستن ما به فكر زندگی اونا می افتیم .
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۱
۲
دختر خانم بالای سی سا ل خوشت می یاد تو زندگی مردم جنگ ودعوا واختلاف بندازی هیچ می دونی زندگی مردی با دو زن هیچ ثباتی نداره اگر بعد از خودن رفت دوتا دیگه گرفت وسنت پیغمبر رو اجراء كرد تا چهار تا بشید اونوقت حالت چطوره .بعد شم با این اوضاع اقتصادی مردای ایران تو یكیش اونم بدون بچه موندن یكی دیگه اش پیشكش
یك دختر
Netherlands
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
آقای محمدی با احترام به خدمتتان برسانم كه این شما مردان متاهل هستید كه در زندگی دخترهای مجرد به زور وارد می شوید و آنها را به فكر انتقامگیری می اندازید می خواهید مفتكی به كام برسید ولی ما هم زرنگ شده ایم اگر به ما دست درازی كنید ما هم به زندگی شما دست درازی می كنیم . شما مردان متاهل اول با چهره ای مظلوم با نگاهی گیرا دخترها را جذب می كنید و طوری وانمود می كنید كه زنی و بچه ای در كار نیست . دختر بیچاره را كه احساساتی كردید توقعتان را می گویید و وقتی كه با تعجب و جواب رد دختر مواجه شدید و دختر ساده را منتظر پیشنهاد ازدواج می بینید آن وقت رو می كنید كه چندین سال است كه زن و بچه دارید و اگر می خواهد به نوع دیگر در زندگی شما باشد . مطمئن باشید اگر شما پول داشتید و مقام و منصبی تا به حال چهار تا كه چه عرض كنم بیشتر از آن را هم می گرفتید . یك مرد هیچوقت تا خودش نخواهد مجبور به گرفتن زن دوم نمی شود . شما خودت را كنترل كن اگه دختر یا زنی وارد زندگیت شد !
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
۲
۰
اقا من كه نظرم اینه كه اسلام صیغه را برای رسایی از شر این دام نهاده تا شخص ازاد بتونه تصمیم بگیره و غرایضش اورا ازار ندهد
, و دوم اینكه تا زمانی كه انسان می توناد ازادانه تصمیم بگیرد چرا افكار مزاحم را سر لوحه زندگیتان می كنید و تن به هر چیزی می دهید تا فقط نامی را بر دوش خود بكشید
مژده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
واقعاً زشته همین رفتارهارو رو كردن كه ترشیدن.......
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۱
ما تو یكیش موندیم
جامعه شناس خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
۰
۰
متاسفانه دوری از حلال خداوند به خاطر حد ومرزهای غلط اجتماعی مشكلات جنسی و اجتماعی زیادی رو به وجود اورده كه با نگاه كردن به تیتر روزنامه ها اوج مشكلات جامعه امروزمون رو میتونیم ببینیم از این عجیبتر اینكه این مشكلات رو تلویحی می پذیریم اما داشتن چند همسر را كه حلال است گناه نابخشودنی میدانیم عجب مردمی هستیم ما ایرانی ها!!!!!!!
براتعلی نوری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
۱
۱
بسیار امر پسندیده ای است و در زمان پیامبران هم چنین بود
جوون
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۱
یعنی ازدواج به هر قیمتی؟
همان اتفاقی كه در حال حاضر در ایران هم رخ می دهد
یك كار یا باید درست ومنطقی باشد یا كلا انجام نشود ازدواج هم همین طور است
و شاهد امار طلاق در كشور هستیم!
متاسفم!!!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
۰
۱
خب اگه مردا خودشون میخوان زندگیشون خراب بشه و زنوبچه هاشودوست نداره زن پنجمم بگیره ولی مرد باید مرد باشه نه سنگ بیابانی
ارمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
۰
۱
واقعا دقت كردین این حرفا و چند همسری فقط توی كشورهای جهان سومی . خانمهای محترم لطفا سایت سازمان امار را یك نگاهی بیاندازید جمعیت مردان از زنان در ایران طبق اخرین سر شماری بیشتر بوده است اگر جایی میگویند دختران اماده به ازدواج بیشتر از پسرهاست چون سن ازدواج را برای دخترها 15 ولی برای پسرها 20 در نظر میگیرند. پس اگر شما مجرد مانده ای بروید ریشه را در رفتار و اعمالتان جستجو كنید. كمی جهان بینیتان را عوض كنید . همه چی كه ازدواج نیست. واقعا متاسفم بعضی ها واسه رسیدن به خواسته خود به حریم شخصی یك خانواده رخنه میكنند. سردی را به وجود میاورند. واقعا در جامعه امروز این مسائل و این تحجر جایی ندارد.
آوا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
من با نظر افا آرمین موافقم... بسیار عاقلانه گفتتتت..
چرا یه طرفه به قاضی میرین.. وقتی اسلام گفت چندتا زن بگیر.. گف باید بتونی ب عدالت بینشون رفتار كنی... میتونی؟؟
میتونی؟؟؟؟
آهای مررررررد میتونی؟؟؟
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۲
حاضرم تا آخرعمر مجرد بمونم ولی تن به همچین خفتی ندم
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۱
پس عشق و علاقه چی میشه؟؟!!
آخه ازدواج به چه قیمتی؟؟!!
پرستو
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۱
۱
من همسردوم هستم بسیارهم همسرم رادوست دارم ...........واززندگیم هم راضیم ............باكمی گذشت وصبوری همه چی حل میشه .........مابه تازه گی صاحب فرزندهم شدیم وخداوندراهم شاكریم..............حالاچراهمسرم اینكاررا انجام داد.زیراهمسرش بعداز1سال ازازدواجشان فرزندشان كه به دنیامیاداینو و وضایف همسریشوفراموش كه نه له میكنه............بعداز1سال پرتنش و دعواهای بی نتیجه تصمیم میگیردازدواج مجددكندمنهم بعدازتحقیقات پذیرفتم وحالابه وجودچنین مردباوجودی افتخارمیكنم وعاشقانه دوستش دارم............................................................................
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
اگربرای خانمهایی كه مخالف چند همسری هستند خواستگاری اینچنینی پیداشد جواب رد بدهند به بقیه كاری نداشته باشندوقتی مردی باخانمی ازدواج میكنه ومیبینه ان خانم ازعهده هیچ كارخانه بر نمیاید به این فكر می افتد
جمیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۲
چطوری می توان اقامت عربستان را گرفت؟
معین
Germany
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
بزارید ازدواج كنن حداقل حلال باشه رابطشون.....چه بخوایم چه نخوایم این رابطه اطفاق میفته .حالا چه از راه حلال چه حرام.............جام جم شدی چت روم كلك ها....فردا پس فردا فیلترت میكنن......!!!!!!!!
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۱
۰
اگرهر مردی عدالت را رعایت كنه همسر دوم رو بگیره هم جامعه از فساد كم میشه هم یك نفر خانم سرسامان میگیره.من بخاطر رضای خدا اینكار راكردم و یك بچه هم ازدومی آوردم و خیلی هم خوشبختیم و با هردو عیال هام به همه جا میرویم .
مادر 60 ساله
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
۱
۰
این عرف در جامعه ما قابل قبول نیست مگر استثنا باشد
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۱
عالی است خانم های ایرانی یاد بگیرن كه با احكام خدا دارن مبارزه میكنند كه فقط مردها را مجبور به زندگی تك همسری وا داشته اند


جواب خدا را باید بدن
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
یعنی شما به تمام احكام خدا عمل كردین فقط مونده این مورد.
والااااا
كلی جون مجرد داریم كه در ارزوی ازدواج هستن ولی امكانتش رو ندارن.چی میشه بجای چند همسری بعضی از مردا یه پولدار كمكی به این جونای بیچاره بشه كه بتونن ازدواج كنن.این جوری هم یه پسر مجرد از گناه دور میشه و هم عزت دخترای این مملكت حفظ میشه وهم جامعی بهتر خواهیم داشت.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
۰
۰
سلام من دوست دارم با یه خانم فلسطینی ازدواج کنم بلکه بتونم یه نفر را از چنگال صهیونیستها نجات بدم چطور میشه پیدا کنم ؟

نیازمندی ها