چشمه‌های آبگرم دهلران بدون امکانات

چشمه‌های آبگرم شهرستان دهلران، مهم‌ترین جاذبه طبیعی همراه با خواص درمانی در استان ایلام است که به دلیل نبود امکانات مناسب در این چشمه‌ها و نبود متولی به حال خود رها شده است و از ظرفیت گردشگری آن استفاده مناسبی نمی‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۲۸۶

البته در سال‌های گذشته مصوبه‌ای مبنی بر ایجاد توسعه چشمه‌های آبگرم و ایجاد مجموعه‌ای گردشگری در شهرستان تصویب شد، ولی این مصوبه هنوز اجرایی نشده، این در حالی است که این چشمه‌ها در سال 1355 به ثبت ملی رسیده است.

چشمه‌های آبگرم دهلران دارای خواص گوگردی بوده و طبق بررسی‌های کارشناسان در درمان انواع بیماری‌های پوستی، مفصلی و... مناسب است که می‌توان با ایجاد امکانات و سالن‌های تخصصی و افراد متخصص راه را برای ورود گردشگران به این منطقه باز کرد.

یک کارشناس مسائل گردشگری در این ‌باره به مهر گفت: آثار طبیعی ملی دهلران با وسعتی معادل 1400 هکتار در سه کیلومتری شمال دهلران واقع شده و سه اثر مهم طبیعی به نام‌های چشمه قیر، سراب آبگرم و غار خفاش را در خود جای داده است.

علیرضا پوراحمد با بیان این ‌که از مهم‌تریی ضعف‌های استان ایلام در زمینه گردشگری بحث زیرساخت‌هاست، افزود: راه ارتباطی مناسب، اماکن رفاهی، هتل و... در بسیاری از مناطق گردشگری استان ایلام وجود ندارد و این موارد برای جذب گردشگری بسیار تاثیرگذار است. ضمن این‌ که علاوه بر ضعف زیرساخت‌ها به خود آثار هم کم‌توجهی می‌شود.

فرماندار شهرستان دهلران با بیان این ‌که دهلران با داشتن جاذبه‌های متنوع گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه این بخش دارد، گفت: چشمه‌های آبگرم دهلران از عجایب گردشگری استان به شمار می‌رود و هر ساله تعداد زیادی گردشگر از این چشمه‌ها به دلیل اهمیت بالای درمانی بازدید می‌کنند.

بهزاد علیزاده با بیان این‌ که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت‌های گردشکری در چشمه‌های آبگرم شهرستان انجام شده است، افزود: مجتمع گردشگری در چشمه‌های آبگرم به طول 150 هکتار در حال اجرا و پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها