رییس مرکز پژوهش غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌اندازی تلفن مشاور دیابت برای مردم سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۷۰۱

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- دکتر باقر لاریجانی در نشست خبری کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم (کودکان و بزرگسالان) گفت: از مدت‌ها قبل با شرکت درکسل کار مشترکی در حوزه سلامت آغاز کردیم که مشاوره دیابت تلفنی یکی از نتایج آن است. این سامانه در روزهای آینده راه‌اندازی خواهد شد و افراد در سراسر کشور می‌توانند با تلفن 0218999 و ساکنین تهران با شماره تلفن 9099077777 تماس بگیرند و نیازهای فوری خود را برطرف کنند.
وی افزود: 40 تا 45 درصد افراد می‌توانند مشکلات درمانی خود را از طریق سامانه تلفنی برطرف کنند و این خدمات تنها مربوط به دیابت نیست. روانشناسی، اعتیاد و پزشکی عمومی نیز از سایر حوزه‌هاست که به این طریق می‌توانند نیاز افراد را برطرف کنند.
رییس مرکز پژوهش غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره دیابت و چالش‌های پیش‌رو در رابطه با این بیماری، گفت: این مشکل مختص کشور ما نیست، ولی در کشورهای دیگر عوامل ریسک این بیماری را کاهش داده‌اند. 25 درصد جمعیت ایران عوامل ریسک را دارا هستند که برای کاهش خطر ابتلای این افراد باید اقداماتی سیستماتیک در کشور پیاده شود. به طور مثال فعالیت فیزیکی را با تصمیم‌های کلان در کودکان دانش‌آموز و بزرگسالان انجام داد و یا میزان چربی‌های اشباع شده در تغذیه افراد را کاهش دهد.
لاریجانی با بیان اینکه در این کنگره موضوع سلول‌ درمانی مطرح شده است، گفت: بحث سلول درمانی بسیار نوین است و با چالش‌های جدیدی روبروست. ممکن است در شرایطی این روش درمان اثرات مطلوبی داشته باشد، اما در شرایط به ظاهر مشابه، اثرات متفاوتی داشته باشد. دو مطالعه بالینی نسبتا بزرگ در این زمینه انجام شده و موفقیت‌هایی داشته‌ایم که در این کنگره نتایج آن اعلام خواهد شد. این روش می‌تواند کاهش مصرف انسولین را به دنبال داشته باشد.
به گزارش جام جم سرا از ایسنا- همچنین دبیر اجرایی کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم نیز در این باره گفت: طبق آخرین آمار دیابت در کشور، 10 درصد از جمعیت 25 تا 65 ساله کشور مبتلا به دیابت هستند.
دکتر ساسان شرقی در نشست خبری کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم (کودکان و بزرگسالان) در رابطه با میزان شیوع دیابت در ایران، گفت: طبق آخرین آمار نیمی از این جمعیت نیز ناشناخته و مستعد بروز دیابت هستند.
وی ادامه داد: سالانه 300 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند که 100 هزار نفر آن مربوط به شهر تهران است و آمار نگران‌کننده‌ای است، هر چند که با اصلاح شیوه زندگی می‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت و از ابتلای موارد جدید جلوگیری کرد.
دبیر اجرایی کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم در رابطه با این کنگره، گفت: اولین باری است که گروه‌های اطفال و بزرگسالان در کنار هم کنگره علمی برگزار می‌کنند تا مشابهات و اختلافات این دو گروه در بیماری‌های مرتبط با غدد بررسی شود و امیدواریم این تعامل ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها