وزیر بهداشت خبر داد

قطع وابستگی ۲۵ درصدی دارو

پیشنهاد اصلاح نظام تعرفه درمان در نیمه دوم امسال

معاون درمان وزیر بهداشت از آماده کردن پیشنهادی برای اصلاح نظام تعرفه در نیمه دوم امسال به منظور ارائه به شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: اصل برنامه‌ریزی ما برای سال آینده خواهد بود و در این زمینه چشم امید به بودجه 93 داریم.
کد خبر: ۶۰۷۴۹۲
پیشنهاد اصلاح نظام تعرفه درمان در نیمه دوم امسال

محمدحاجی آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که برای اصلاح نظام تعرفه در سال 92 برنامه‌هایی را در نظر داریم، افزود: در زمینه تعرفه‌ها در حال آماده کردن پیشنهادی برای شورای عالی بیمه برای نیمه دوم امسال هستیم تا شاید موفق شویم در صورت وجود منابع برای سازمان‌های بیمه‌گر، تغییراتی را برای همین امسال ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: اصل برنامه‌ریزی ما برای سال آینده است تا در صورت کمک دولت و مجلس و تامین منابع کافی برای سلامت، بتوانیم برای رفتن به سمت تعرفه‌های واقعی خدمات درمانی حرکت کنیم. تلاش داریم بخش‌هایی از این طرح سال 92 اجرا شود، اما با توجه به محدودیت منابع، قطعا این گونه نیست که بخش‌های عمده آن امسال اجرا شود.

 معاون درمان وزیر بهداشت اظهار کرد: تعامل خوبی میان وزارت بهداشت، سازمان بیمه‌گر، مجلس و دولت آغاز شده که امیدواریم با تخصیص منابع کافی برای این حوزه و تدابیر اتخاذی دولت به مرور بتوان تعرفه‌ها را واقعی‌تر کرد.

 وی ابراز امیدواری کرد با اصلاح نظام تعرفه، میزان تعرفه‌ها به حدی برسد که هم بار هزینه‌های مستقیم مردم در درمان کاهش یابد و هم رضایت ارائه‌کنندگان خدمات بویژه در بخش دولتی جلب شود؛ زیرا بی‌تردید این امر افزایش رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

 آقاجانی در پاسخ به این‌که تعرفه‌ها برای واقعی شدن باید چند درصد رشد یابند، گفت: نمی‌توان درصدی را اعلام کرد، این موضوع نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

 وی درباره این‌که آیا واقعی شدن تعرفه‌ها به معنی افزایش سهم مردم در پرداخت هزینه‌هاست، تاکید کرد: آنچه مسلم است نه فقط سهم مردم را در هزینه‌های درمان افزایش نخواهیم داد، بلکه تمام تلاش وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، دولت و مجلس برای کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های مستقیم درمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها