برنامه‌های فرهنگی دهه ولایت حرم رضوی تشریح شد

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی در دهه ولایت را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۰۷۲۱۶
برنامه‌های فرهنگی دهه ولایت حرم رضوی تشریح شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید جلال حسینی در تبیین برنامه‌های دهه ولایت در بارگاه منور حضرت رضا(ع) گفت: ویژه برنامه جشن «شکوه ولایت» در این ایام همه روزه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برای عموم زائران برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در این برنامه‌ها از سخنرانان و خطباء برجسته کشوری دعوت شده است، افزود: حجج اسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، سیدحمید میرباقری، سید مرتضی حسین، سید محمدباقر شاهرودی، سید ابراهیم رئیسی، آیت الله علم الهدی، و سید محمدرضا ایازی در این برنامه‌ها سخنرانی می‌کنند.

حسینی اظهار داشت: سید مهدی میرداماد، مرتضی طاهری، علی ملائکه، خالق پور، غفاریان، حسینی و محمدنیا مداحان ویژه برنامه «شکوه ولایت» هستند.

به گفته وی 20 ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی برای خواهران قبل از نماز ظهر و عصر همزمان با دهه ولایت در رواق‌های دارالاجابه و دارالحکمه تدارک دیده شده است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری 15 همایش تخصصی ویژه فرهیختگان و اندیشمندان با عناوین بصیرت ولایی، غدیر در اندیشه امام رضا(ع)، غدیر و بیداری اسلامی، آموزه‌های غدیر و سبک زندگی، ولایت، بصیرت و دشمن ستیزی، غدیر از دیدگاه اهل سنت، نقش غدیر در بیداری اسلامی و همسفر تا بهشت اشاره کرد و گفت: آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله اختری، حجت‌الاسلام‌و المسلمین شهاب مرادی و آقایان محسن رضایی، افروز و توحیدی در این برنامه‌ها سخنرانی می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: 350 حلقه معارف برای عموم زائران به تفکیک خواهران و برادران در رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالاجابه، دارالحجه و مدرسه پریزاد در دهه ولایت برگزار می‌شود.

حسینی با بیان این‌که سلسله جلسات «پرسمان رضوی» همه روزه بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالهدایه برگزار می‌شود، تصریح کرد: طب‌المعصومین(ع)، شمیم وحی، نسیم معرفت، به سوی ظهور و در محضر عالم آل محمد(ص) عناوین این جلسات است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: پاسخگویی به سؤالات دینی عموم زائران در دفاتر پاسخگویی به سؤالات دینی در اماکن متبرکه رضوی، سامانه تلفنی 32020 و سامانه پیام کوتاه 30002020 انجام می‌شود. شبهات دینی و اعتقادی بویژه درباره واقعه غدیر نیز در مرکز ادیان و مذاهب واقع در مدرسه پریزاد به صورت حضوری پاسخ‌گویی می‌شود.

به گفته حسینی مسابقات فرهنگی؛ «اوج بندگی»، «شکوه ولایت» و «کبوتران حرم» ویژه عموم زائران و کودکان با توزیع 170 هزار برگه مسابقه فرهنگی در تمامی ساعات شبانه روز در باجه‌های راهنمای زائر در این ایام پیش‌بینی شده است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی برگزاری ویژه برنامه دهه ولایت برای زائران عرب، اردو و آذری زبان و ارسال پیام تبریک دهه ولایت به بیش از 7 هزار مشترک غیرایرانی در 5 قاره جهان به زبان های عربی، فارسی، اردو، انگلیسی، روسی و آذری را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که برای زائران غیرایرانی در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها