تغییرمعیارهای ازدواج مردان امریکایی در ۷۰سال گذشته

معیار مردان امروز برای ازدواج چیست؟

اگر تا ۷۰-۸۰ سال قبل زنان منطقی و قابل اعتماد برای مردان جذاب بودند، مردان امروزی زن‌های عاشق پیشه و تحصیل کرده را ترجیح می‌دهند؛ زنانی اجتماعی و باهوش که چشم انداز اقتصادی خوبی هم دارند. تغییرات دیگر در این معیارها را در ادامه مطلب بخوانید.
کد خبر: ۶۰۶۷۲۷

به گزارش جام جم سرا به نقل از مهر- محققان دو دانشگاه آیووا و پیتزبورگ چند سال قبل یک مطالعه طولی انجام دادند که ۱۸ معیار ازدواج را در میان مردان می‌سنجید. این مطالعه در طول ۷ دهه سلیقه مردان امریکایی را بررسی کرده بود و از آن‌ها خواسته بود درجه اهمیت معیار‌ها را مشخص کنند. این معیار‌ها شامل عشق و جذابیت، قابل اعتماد بودن، بلوغ عاطفی، هوش و تحصیلات، دلنشین بودن، اجتماعی بودن، ظاهر خوب، سلامتی، خانه داری و علاقه به بچه، همت و اراده، چشم انداز اقتصادی خوب، زمینه تحصیلی مشترک، جایگاه اجتماعی مطلوب، نظافت و پاکیزگی، کدبانوگری، عفت، تشابه دینی و تشابه دیدگاه سیاسی بود.

سلیقه مردان امروزی چیست؟

نتایج تحقیقاتی که منتشر شده نشان می‌دهد ۷معیار اولیه مردان برای انتخاب همسر این‌ها هستند: عشق و جاذبه متقابل، قابل اعتماد بودن، ثبات و بلوغ عاطفی، هوش و تحصیلات، دلنشین (مهربان) بودن، اجتماعی بودن و سلامتی.
اما این در حالی است که طبقه بندی معیارهای ازدواج برای مردان ۷دهه قبل به این ترتیب بود: قابل اعتماد بودن، ثبات و بلوغ عاطفی، دلنشین (مهربان) بودن، جذابیت متقابل و عشق، سلامتی، خانه داری و بچه داری و نظافت.

معیارهایی که از سکه افتادند

نتیجه تحقیقاتی که انجام شد نشان می‌داد که سلیقه مرد‌ها در طول ۷ دهه برای انتخاب همسر تغییر چشمگیری داشته است.
در این سال‌ها هوش و تحصیلات بیشتر از تمام معیار‌ها اهمیت پیدا کرده و از جایگاه ۱۱ به چهارم رسیده است. بعد از آن، رفتار اجتماعی مطلوب و زیبایی ظاهری معیارهایی بودند که مردان امروزی نسبت به مردان ۷۰ سال قبل بیشتر برای آن اهمیت قایلند. این دو معیار در این سال‌ها هر کدام ۶پله صعود داشته‌اند. عشق و جاذبه هم از رتبه ۴در ۷۰ سال قبل به رتبه اول در سال‌های اخیر رسیده. بجز این‌ها، چشم انداز اقتصادی مطلوب هم مورد توجه مرد‌ها بوده و ۵پله صعود داشته است.
اما در بین معیارهایی که از درجه اعتبار ساقط شده‌اند، عفت و پاکدامنی بیشترین سقوط را داشته است. به نظر می‌رسد مردان امروزی امریکا برخلاف اجدادشان حساسیت چندانی روی عفیف بودن همسرانشان ندارند چرا که در تحقیقات اخیر این معیار از جایگاه دهم به جایگاه هجدهم رسیده است. کدبانوگری هم دیگر معیار مردان برای ازدواج نیست و با ۵پله سقوط از رتبه ۸ به رتبه ۱۳ جدول تنزل پیدا کرده. درست مثل علاقه‌مندی به بچه داری و خانه داری و نظافت که هر کدام ۳و ۴پله سقوط داشته‌اند. بقیه معیار‌ها تغییر چندانی نکرده‌اند.
برای مردان امروزی هنوز زنان قابل اعتماد و پخته گزینه‌های ازدواج هستند و همت و اراده زن به اندازه گذشته اهمیت دارد.

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
۰
۰
این قبیل تحقیقات، همانطور كه در متن گزارش نیز آمده است، مربوط به جوامع غربی است و انتشار آن - به ویژه با تیتری كه خواننده را به اشتباه می اندازد (به طوری كه فرد تصور می كند این تحقیق مربوط به ایران یا لااقل یك پژوهش جهانی است) - در رسانه ای كه مخاطبان آن همگی ایرانی هستند، كار معقول و صحیحی به نظر نمی رسد.
لطفاً در انتخاب مطالب خود بیشتر دقت كنید.
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۱
وجدان -وفادار بودن-اخلاق -تحصیلات -شغل ایده آل
رامتین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
۰
۰
آفرین به جوابتون. اشخاصی مثل این آقا كه خودشو سید معرفی كرده فكر میكنن عقل كل اند و هیچكس عقلش به هیچی نمیرسه و اونا حق دارن به جای همه تصمیم بگیرن كه چی معقوله و چی صحیح، چی رو باید بخونیم، بخوریم، بپوششیم و... چی رو نه. خوبه بگن واقعن این معقولیته؟ این كارشون كار صحیحیه؟ سالها این كارو كردن و نتیجه ش رو هم الان میبینن ولی باز دست برنمیدارن
آذر آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۱
۰
آقای رامتین، آقای سید برای كسی تصمیم گیری نكردن
من هم با خواندن تیتر خبر به سایت مراجعه كردم اما پس از چند خط اول دیدم كه این مال غربیهاست اونها آزادن از هر لحاظ و طبیعیه كه عفت و پاكدامنی برایشان بی معنی باشد.
حداقل اگر عنوان خبر رو میزدید در جوامع غربی اشكالی پیش نمیومد چرا كه بعضی از جوانان ما اینها رو الگو قرار میدن درحالیكه كشور ما مثلا یك كشور اسلامی است و هنوز هم اگر خیلیا به قول خودشون open mind باشن بازهم دنبال دختران با عفت و نجیب هستند.
موفق باشید
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
۱
۰
چرا مردمو به اشتباه می اندازید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها