مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت ضرب‌الاجل صد روزه‌ای را برای اجرای سیاست‌های جدید جمعیتی گذاشته‌ و قانون جدید تنظیم جمعیت در مجلس در حال بررسی است.
کد خبر: ۶۰۶۶۵۱

علی سنگی در گفت‌وگو با فارس افزود: قانون جدید تنظیم جمعیت در مجلس در حال اصلاح و بازنگری است و در این قانون نرخ کلی باروری در کشور به طور متوسط 2.5 دیده شده یعنی هر خانواده ایرانی سه فرزند داشته باشد.

وی در مورد رویکرد ارائه خدمات وزارت بهداشت به خانواده‌ها اظهار کرد: توجه ما بیشتر به مشاوره‌های حین و پس از ازدواج به زوجین جوان در مبحث باروری و فرزند‌آوری است و این‌که زوجین جوان به فاصله‌گذاری مناسب برای داشتن فرزند قبل از سنین 30 سالگی توجه کنند، چرا که ممکن است بارداری‌های 30 سالگی و بعد از آن عوارض خاص خود را داشته باشد و مادر با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا فشار خون مواجه شود.

مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: وزیر بهداشت از معاونت‌های مختلف این وزارتخانه از جمله معاونت درمان، تحقیقات و بهداشتی خواسته‌است تا برنامه‌های قابل اجرای خود را در حوزه جمعیت ارائه کنند و در حوزه معاونت بهداشتی هفت یا هشت مورد از جمله سیاست‌های جدید جمعیتی را جزو برنامه‌های صد روزه خود گذاشته‌اند و توجه ویژه به سیاست‌های جمعیتی را یکی از موارد اصلی کار خود می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها