با قانون جدید فیفا مجبور شدیم این شش بازیکن را کنار بگذاریم، اما تیم ملی ان‌شاءالله بدون آنها هم می‌تواند در جام جهانی امارات عملکرد خوبی داشته باشد.
کد خبر: ۶۰۶۰۵۰
بازیکنان حذف شده از 11 سالگی در تیم های ملی بودند

علی دوستی مهر در توضیح موضوع کنار گذاشتن اجباری شش بازیکن تیم ملی فوتبال نوجوانان در آستانه جام جهانی امارات،‌ اظهار کرد: این بازیکنان کسانی بودند که در 11 سالگی در تیم‌های ملی عضویت داشتند و تاکنون تجربیات زیادی در تیم‌های ملی کسب کرده‌اند. طبق برنامه‌ها آنها می‌توانستند در تیم نوجوانان حضور داشته باشند و برای جام جهانی هم بازی کنند، اما مشکل از جایی شروع شد که حدود 10 روز قبل از این که به اردوی آلمان برویم نامه‌ای از سوی فیفا به کمیته‌ پزشکی فدراسیون آمد که حد ژنتیکی بازیکنان نوجوان مجاز برای حضور در جام جهانی را مقداری تغییر داده بود!

 

وی افزود: با این معیار جدید شاید این تعداد از بازیکنان ما پنج درصد فراتر از آن معیار قرار بگیرند و البته زمانی هم مشخص می‌شود که از آنها آزمایش‌های MRI و ایکس ری گرفته شود. بنابراین ما ترجیح دادیم ریسک نکنیم و این بازیکنان را به جام جهانی نبریم، چون اگر در آنجا بر حسب احتمال و به صورت تصادفی از بازیکنان‌مان چنین آزمایشاتی گرفته شود، شاید همین چند درصد افزایش باعث خطای تیمی و خدای نکرده کنار گذاشتن تیم ملی ایران از جام جهانی شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشخص شدن این موضوع پیش از اردوی آلمان چطور آنها را به این اردو بردید؟ گفت: تیم ملی از هفته‌ها قبل برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرده بود و ما در زمان کوتاه نمی‌توانستیم بازیکنانی را جایگزین این نفرات کنیم، ضمن این که این شش بازیکن زحمات زیادی برای تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا و سایر بازی‌های گذشته کشیده بودند بنابراین تصمیم گرفتیم با بردن آنها به اردوی آلمان هم به نوعی از زحمات‌شان قدردانی کرده باشیم و هم تیم ملی را بدون شش بازیکن به چنین اردویی نبریم. البته از همان زمان تاکنون به فکر بازیکنان جایگزین که قبلا در اردو حضور داشتند و با ما تمرین می‌کردند هم بودیم. ان‌شاءالله هم بدون آنها هم تیم ملی بتواند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد و با عنایت خداوند بتوانیم موفق باشیم.

 

دوستی مهر در پاسخ به این سوال که تکلیف آینده این شش بازیکن چه می‌شود نیز به ایسنا، گفت: من نگذاشتم این بازیکنان پرپر شوند. بلافاصله بعد از اردوی آلمان آنها را به تیم ملی جوانان منتقل کردم و آنها در این رده سنی به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند.

 

مدیر فنی تیم ملی جوانان درباره پیروزی این تیم مقابل عربستان و صعودش به مرحله نهایی بازی‌های قهرمانی آسیا نیز، تصریح کرد: خدا کمک کرد و توانستیم موفق شویم. شما می‌دانید که حدود دو ماه و نیم است که تیم جوانان شکل گرفته و به لطف خدا توانست بازی‌های خوبی را در مقدماتی قهرمانی آسیا انجام دهد. عربستان تیم گردن کلفتی بود. جوانان ما به خوبی توانستند این تیم را شکست دهند و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند. من آینده روشنی برای این تیم متصور هستم و امیدوارم که در مرحله نیمه نهایی هم عملکرد قابل قبولی داشته و به جام جهانی جوانان صعود کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها