صدا و سیمای بوشهر با فیلم «تنهای تنهای تنها» 3 پروانه زرین (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بازیگری) جشنواره را به خانه برد.
کد خبر: ۶۰۵۹۷۴
پروانه‌های زرین جشنواره کودک برای تولیدات تلویزیون

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در شرایطی جمعه شب در شهر اصفهان به کار خود پایان داد که تولیدات مراکز استانی صداوسیما جوایز اصلی این جشنواره را در بخش‌های مختلف از آن خود کردند.

به گزارش جام‌جم، فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» که قرار است بزودی با سرگروهی پردیس آزادی در تهران و شهرستان‌های کشور اکران عمومی خود را آغاز کند، پس از درخشش در جشنواره فیلم فجر سال گذشته در اصفهان نیز مردم بسیاری را به سینماهای جشنواره کودک و نوجوان کشاند و سرانجام براساس رای هیات داوران، پروانه زرین بهترین فیلم را از آن خود کرد.

«تنهای تنهای تنها» همچنین موفق شد پروانه‌های زرین بهترین کارگردانی (احسان عبدی‌پور) و بهترین بازیگر (میثم فرهومند) را دریافت کند و به این ترتیب رکورددار جوایز از جشنواره فیلم کودک و نوجوان لقب گرفت.

این فیلم سینمایی که از تولیدات صداوسیمای مرکز بوشهر است، تنها با هزینه اندک 200 میلیون تومانی ساخته شده است و در شرایطی که بسیاری از فیلم‌ها با هزینه‌های میلیاردی تولید و فراموش می‌شوند، توانسته موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد و کارشناسان هم اکران عمومی موفقی را برای آن پیش‌بینی کنند. اما در کنار این فیلم بلند سینمایی، دیگر آثار تولیدی مراکز استانی صداوسیما هم در جشنواره بیست و هفتم فیلم کودک و نوجوان خوش درخشیدند.

در این رویداد بین‌المللی، امیرحسین رفیعا، بازیگر فیلم «تابستان طولانی» از تولیدات صداوسیمای خراسان رضوی، پروانه زرین جایزه شهید بهنام محمدی را دریافت کرد. «تابستان طولانی» به کارگردانی علی خزایی‌فر با محوریت حماسه‌سازی‌های دفاع مقدس و نقش خانواده رزمندگان به مدت 92 دقیقه، روایتی نو از هشت سال دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد.

این فیلم نخستین اثر سینمایی مرکز خراسان رضوی است که موفق شد سال گذشته در جشنواره فیلم فجر هم به اکران درآید.

اما در بخش فیلم‌های ویدئویی کوتاه، نیمه‌بلند و بلند نیز باز هم تولیدات صداوسیما جوایز اصلی را از آن خود کردند. پروانه زرین بهترین کارگردان در این بخش به فیلم «پاییز در ایوان خانه نشسته است» ساخته اکبر شهبازی از صداوسیمای مرکز گلستان تعلق گرفت. در همین بخش دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک و نوجوان هم مشترکا به محسن صیفی و الهام ترک برای بازی در فیلم «پاییز در ایوان خانه نشسته است» اهدا شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها