متهم به بهانه بیماری همسرش و با ارائه کارت بانکی جعلی و سرقتی ​طلا​ها را سرقت می​کرد

همدستی زن و شوهر جوان در سرقت از طلافروشی‌ها

مردی که طلافروشان مشهدی را فریب می‌داد و به بهانه بیماری همسرش و نشان دادن طلا‌ها به وی، طلا و جواهرات را سرقت می‌کرد، همراه همسرش از سوی پلیس مشهد دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۵۹۵۴

به گزارش جام‌جم، سرهنگ احد کریمی، فرمانده انتظامی مشهد در این باره گفت: چندی پیش مرد طلافروشی با حضور در پلیس آگاهی، از زن و مردی به اتهام سرقت طلاهایش شکایت کرد.در تحقیق از شاکی معلوم شد روز حادثه مردی به مغازه‌اش آمده و پس از مشاهده طلاهای ویترین، مدعی شده قصد خرید گردنبند طلا و ست جواهرات برای همسرش را دارد، اما به دلیل این که همسرش جراحی کرده و قادر نیست برای دیدن طلاها از خودرو پیاده شود، از صاحب طلافروشی خواسته اجازه دهد طلا‌ها را به همسرش که درون خودرو نشسته، نشان دهد.

وی افزود: در ادامه مشخص شد مرد مشتری با این ترفند و ارائه یک کارت بانکی به صاحب طلافروشی، طلاها را از مغازه خارج می‌کند و دقایقی بعد وقتی خریدار طلا به مغازه بازنمی‌گردد، فروشنده از مغازه‌اش خارج و متوجه می‌شود از مرد مشتری و همسرش خبری نیست و او طلاها را سرقت کرده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: با تشکیل پرونده و آغاز تحقیقات پلیسی معلوم شد کارت اعتباری بانکی که سارق در اختیار طلافروش قرار می‌داد، متعلق به یکی از شهروندان مشهدی بوده که آن را چند روز پیش گم و مسدود کرده است.

دومین شاکی در دام مشتریان سارق

کریمی خاطرنشان کرد: ماموران در بازبینی دوربین مداربسته طلافروشی، تصویر دزد فراری را به دست آوردند و در ادامه طلافروش دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، از یک مرد و زن سارق به اتهام دزدیدن طلاهایش شکایت کرد.

ناکامی دزدها در سرقت آخر

وی گفت: در تحقیق از شاکی معلوم شد او نیز مانند شاکی نخست به دام همان سارقان فراری گرفتار و طلاهایش که میلیون‌ها تومان ارزش داشته، سرقت شده است.

جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران کلانتری نجفی مشهد هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های شهر به خودرویی در نزدیکی یک مغازه طلافروشی مشکوک شدند و سرنشینان آن را که یک زن و مرد جوان بودند، زیر نظر گرفتند. سپس مشخص شد این دو همان متهمانی هستند که پلیس در تعقیبشان است و در ادامه آنها دستگیر شدند.

اعتراف مرد سارق و همسرش

فرمانده انتظامی مشهد افزود: متهمان با انتقال به مرکز پلیس به جرمشان اعتراف کردند و مرد متهم درباره نحوه دزدی‌هایشان گفت با شناسایی مغازه‌های طلافروشی و با اطمینان از نبود مشتری در مغازه، با سر و وضع آراسته وارد طلافروشی می‌شده و همسرش در خودرو می‌ماند.

کریمی یادآور شد: در ادامه مشخص شد متهم با جلب اعتماد فروشندگان طلا به بهانه این که همسرش بیمار بوده یا بتازگی جراحی کرده، طلاها را برای نشان دادن به وی، به درون خودرو می‌برده و در قبال آن کارت‌ اعتباری بانکی سرقتی یا جعلی به مغازه‌داران می‌داده و به این ترتیب طلاها را سرقت می‌کرده‌اند. روز حادثه نیز درصدد به دام انداختن یک طلافروش دیگر بودند که پلیس متوجه و مانع سرقت آخرشان شده است.

فرمانده انتظامی مشهد با هشدار به طلافروش‌ها، از آنها خواست براحتی به مشتریان خود اعتماد نکنند و خرید و فروش را در درون مغازه‌هایشان انجام دهند.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای زوج سارق، تحقیقات پلیس برای مشخص‌شدن دیگر جرایمشان و کشف اموال مسروقه از آنها ادامه دارد. طلافروشانی که در دام این زوج گرفتار شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی، از متهمان شکایت کنند.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها