روز بدون طلاق بی‌طلاق سپری شد

ثبت روزانه ۶۰ هزار سند رسمی به صورت الکترونیکی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ثبت آنی هم اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۶۰ هزار سند رسمی به صورت الکترونیکی ثبت می شود.
کد خبر: ۶۰۵۸۲۷
ثبت روزانه ۶۰ هزار سند رسمی به صورت الکترونیکی

به گزارش فارس، احمد تویسرکانی در جمع خبرنگاران، گفت: علی رغم گستردگی کار به جهت پیش بینی‌ها و تدابیری که از ابتدا اتخاذ شده بود، هم اکنون سامانه الکترونیکی ثبت اسناد در وضعیت مناسبی قرار دارد و آمار عملکرد ما در هفته‌های گذشته گویای این موضوع است.

معاون رئیس قوه قضاییه وضعیت کنونی ثبت الکترونیکی اسناد را در مقایسه با سال گذشته بسیار مطلوب خواند و گفت: گرچه در برخی شهرستان‌ها و نقاط کشور مشکلاتی در خطوط اینترنتی وجود دارد ولی جمع بندی کار حاکی از وجود وضعیت مناسب در این بخش است.

تویسرکانی اضافه کرد: همه باید توجه داشته باشند که ثبت آنی نقش مهمی در شفاف سازی امور و حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی و اقتصاد کشور خواهد داشت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رسانه ها خواست همان طور که همیشه حامی ثبت و نظم حقوقی در کشور بوده‌اند، در نهادینه سازی ثبت الکترونیکی اسناد نیز با سازمان ثبت همکاری کنند.

وی از حوزه‌های موثر در ارتقا سلامت اداری را شفاف سازی امور و استفاده از فناوری‌های نوین خواند و گفت: این توقع که با وضعیت سنتی و شیوه‌های قدیمی کار انجام دهیم اشتباه بزرگی است.

تویسرکانی افزود: خوشبختانه بیشتر همکاران ما در حوزه سردفتری در اجرای ثبت آنی همکاری کرده‌اند به طوری که توانسته ایم در یک مقطع زمانی کوتاه به یک وضعیت متعادل برسیم.

در روز بدون طلاق؛ طلاقی ثبت نشد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین درباره روز بدون اطلاق و ادعای ثبت طلاق در این روز از سوی برخی افراد، گفت: در رابطه با ثبت وقایع طلاق، سیستم سازمان ثبت الکترونیکی شده است و در روزی که اعلام شد، سامانه و سیستم متمرکز ثبت وقایع طلاق از لحاظ فنی برای ثبت طلاق سرویس نمی داد.

تویسرکانی با بیان اینکه متاسفانه اظهار نظرهای نادرستی از طرف برخی اشخاص بدون مسئولیت در این زمینه شد، اضافه کرد: مسئولیت ثبت وقایع ازدواج و طلاق برعهده سازمان ثبت است و در روزی هم که اعلام شد از نظر فنی برای ثبت طلاق سرویس داده نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها