مرد زن‌نما که از مردان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری می‌کرد، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۴۵۳۶

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: چند روز پیش مردی با حضوردرپلیس فتای استان، از زنی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق ازشاکی معلوم شد او در فضای مجازی با یک زن جوان آشنا شده است و پس از مدتی زن جوان با ادعای این که برای هزینه درمان یکی از اعضای خانواده اش نیاز به پول دارد، از او مبالغی پول قرض گرفته و قرار بوده چند روزه آن را تحویل دهد اما ناپدید شده و تلفن همراهش را نیز خاموش کرده است.

وی افزود: با شکیل پرونده و شروع تحقیقات معلوم شد کسی که با شاکی در ارتباط بوده و فریبش داده، یک مرد بوده است.

اعتراف متهم

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: با هماهنگی قضایی، متهم دستگیر و با انتقال به پلیس فتا و تحقیق از او معلوم شد وی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، خود را یک دختر جوان و تحصیلکرده معرفی و با مردان جوان ارتباط برقرار می‌کرده و در ادامه تلفنی با آنها‌ تماس می‌گرفته و برای این که هویتش برملا نشود، صدایش را به کمک یک سیستم نرم‌افزاری، تغییر می‌داده و پس از جلب اعتماد مردان جوان، به بهانه‌های مختلف از آنان می‌خواسته تا به عنوان قرض، اینترنتی به حسابش پول واریز کنند و پس از این مرحله، ارتباطش را با آنها قطع می‌کرده است. با اعتراف متهم، تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

فروش دارو‌های تقلبی در اینترنت

همچنین رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی درباره دستگیری سه فروشنده داروهای فاسد در اینترنت گفت: چند روز پیش مردی با حضور در پلیس فتای استان از مردی به اتهام فروش داروی فاسد به او، شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد او به پیشنهاد یکی از دوستانش، از طریق یک سایت‌ اینترنتی که در زمینه فروش داروهای تقویت جنسی فعالیت داشته و مدعی بوده داروهایش خارجی و از سوی وزارت بهداشت دارای مجوز است، داروی مورد نظرش را اینترنتی خریده است.

سرهنگ عرفانی یادآور شد: شاکی پس از مصرف دارو به جای رفع مشکلش، به بیماری‌های دیگری نیز مبتلا و با مراجعه به پزشک متوجه شده، دارویی که از آن استفاده کرده غیرمجاز و فاسد بوده و از فروشنده داروی تقلبی شکایت دارد.

عرفانی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران فتا در بررسی سایت فروش این شرکت اینترنتی، متوجه فعالیت غیرقانونی آن شده و مردی را که این سایت را راه‌اندازی کرده بود، دستگیر کردند.

وی افزود: متهم با انتقال به پلیس فتای استان، به جرمش اعتراف و عنوان کرد از چندی پیش با همدستی دو نفر از دوستانش این سایت اینترنتی را راه‌اندازی و در زمینه فروش داروهای فاسد و غیرمجاز با نصب هولوگرام‌های کشور‌های خارجی فعالیت داشته است.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: با اعتراف این متهم، دو همدست وی نیز دستگیر شدند و به جرایمشان اعتراف کردند. بنابراین گزارش، برای سه فروشنده داروهای قلابی قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها