به گفتهٔ یکی از متخصصان بیماریهای گوش، حلق و بینی، استفاده از گوش پاک‌کن برای تمیز کردن یا خاراندن گوش مضر است اما اگر سشوار را با فاصله‌ای مناسب از گوشتان قرار دهید، طوری که باعث آزارتان نباشد، باد گرم آن می‌تواند از خارش گوش بکاهد یا آن را برطرف کند!
کد خبر: ۶۰۳۱۷۴

به گزارش جام جم سرا به نقل از فارس- مهتاب ربانی اناری گفت‌: به طور کلی گوش نیاز به هیچگونه پاکسازی ندارد و وجود موم در گوش کاملاً طبیعی است چرا که از عناصر طبیعی گوش محسوب می‌شود. موم موجود در گوش مانع از ورود اجسام خارجی یا حشرات به گوش می‌شود و ممکن است در مواردی مقدار این موم زیاد باشد (خصوصاً وقتی که گوش دستکاری می‌شود).
استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: با دستکاری گوش، موم به قسمت‌های خلفی کانال گوش رفته و انباشته می‌شود و ممکن است نیاز به خارج کردن آن باشد که این کار باید حتماً توسط پزشک انجام شود.
ربانی اناری افزود: بعضی از افراد دچار خارش گوش هستند که ممکن است حساسیت‌های فصلی و غذایی یا گاهی حالتی شبیه اگزما در پوست کانال گوش اتفاق افتاده باشد. یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌تواند خارش گوش را به حداقل برساند استفاده از باد گرم سشوار با فاصله مناسب از گوش است که پس از استحمام یا شنا مناسب است اما باید توجه داشت به هیچ وجه سعی نکنند که داخل کانال گوش را با گوش پاک‌کن یا وسیله دیگر خشک کنند.

گفتنی است، پُرزی که پنبه گوش پاک کن دارد، خود یکی از عوامل ایجاد آلودگی در گوش است. پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی می‌گویند استفاده از گوش پاک کن باعث می‌شود شخص مرتب احساس خارش در محفظه داخل گوش کند و بطور مداوم آن را بکار گیرد. آن‌ها می‌افزایند استفاده مستمر از گوش پاک کن گاهی موجب ایجاد زخم در گوش شده و باعث بیماریهای مختلف می‌شود همچنین استفاده از گوش پاک کن به مرور زمان منجر به کم شدن قدرت شنوایی و پاره شدن پرده گوش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ش.د
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
ممنون از مطالب خوبتون.

نیازمندی ها