اظهارات صریح وزیر بهداشت از وضعیت حوزه سلامت

روسای بیمارستان‌ها به قصاب و بقال بدهکار هستند

وزیر بهداشت گفت: ۲۰ قلم داروی برند بیماران صعب‌العلاج مورد موافقت سازمان تامین اجتماعی قرار‌گرفته که در روزهای آینده در سامانه بیمه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۰۱۹۳۳

به گزارش فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی در مورد بازگشت قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج به سال گذشته افزود: در بخش عمده‌ای از این داروها موفق بوده‌ایم و در بخش دیگری که نتوانستیم قیمت را به سال گذشته برگردانیم به دلیل اختلاف نظر ما و سازمان تامین اجتماعی است.

وی عنوان کرد: بخشی از این داروها که ناکام مانده‌اند برند بوده و خارج از فهرست بیمه قرار داشته است.

وزیر بهداشت یادآور شد: در تازه‌ترین اقدام صورت گرفته 20 قلم از این داروها مورد موافقت سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته که در روزهای آینده در سامانه بیمه قرار می‌گیرد و این اقلامی که بیمه نشده بودند نیز بیمه خواهند شد.

هاشمی تصریح کرد: 400 میلیارد تومان تعهد وزارت بهداشت به بیمه‌ها بوده که پرداخت شده است، اما تعهد ما بیش از هزار میلیارد تومان است که براساس تفاهم‌نامه سازمان تامین اجتماعی داروهای صعب‌العلاج بیمه خواهند‌شد.

وی در مورد کاهش قیمت دارو گفت: ارز مرجع ظاهرا فراموش شده و فقط ارز مبادله‌ای انجام می‌شود و هر جنس وارداتی که با ارز خارجی تامین می‌شود، در صورتی که قیمت ارز ارزان‌تر شود، این اقلام نیز طبیعتا ارزان‌تر می‌شود.

هاشمی در مورد تشدید نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها و توزیع دارو گفت: این موضوع باید بازنگری شود و راهکار گذشته مفید نبوده است و باید بازنگری شود؛ زیرا مردم به چیزی که مصرف می‌کنند، باید اعتماد کنند و مشکلی نداشته باشند.

وزیر بهداشت در مورد کیفیت آموزش پزشکی گفت: کیفیت فدای کمیت شده و این واقعیت دارد و فارغ‌التحصیلان می‌توانند محتوای آموزشی را طوری تغییر دهند که با بیماری‌های بومی آشنایی بیشتری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها