تلاش 40 دقیقه‌ای پزشکان برای احیای قلب باقری موفقیت‌آمیز بود

بازگشت سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به زندگی

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان که صبح دیروز دچار سکته قلبی شده بود، با دعای مردم و تلاش پزشکان از مرگ حتمی رهایی پیدا کرد.
کد خبر: ۶۰۰۱۱۵

کورش باقری ساعت 6 صبح دیروز درحالی‌که درد شدیدی را در ناحیه قفسه سینه و ستون فقرات خود احساس می‌کرد به بیمارستان پیامبران مراجعه کرد، اما در همان بدو ورود به بیمارستان دچار سکته قلبی شد. شدت این عارضه به حدی بود که فرآیند احیای قلب او پس از ایست کامل، 40 دقیقه به طول انجامید که خوشبختانه این تلاش موفقیت‌آمیز بود. باقری پس از آن درحالی که بیهوش بود به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد، اما پس از چند ساعت به هوش آمد و پزشکان را حیرت‌زده کرد. دکتر برزی فوق تخصص واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستان با فوق‌العاده توصیف کردن حال عمومی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به جام‌جم گفت: بنده این اتفاق را یک معجزه می‌دانم، زیرا در این سال‌ها کمتر سابقه داشته بیماری 40دقیقه ایست قلبی داشته باشد و برای احیا ده بار شوک گرفته باشد، اما به این سرعت علائم حیاتی‌اش به حال طبیعی برگشته باشد.

دکتر برزی در پاسخ به این پرسش که 40 دقیقه ایست قلبی آیا عوارضی هم برای کورش باقری داشته است، گفت: خوشبختانه نه. او هم‌اکنون بدون کمک دستگاه تنفس می‌کند و می‌تواند صحبت کند. البته او حداقل باید 72 ساعت در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر بماند تا ان‌شاءالله بدون مشکل و در نهایت سلامت بیمارستان را ترک کند.

حال باید منتظر ماند و دید پزشکان در خصوص ادامه فعالیت باقری در پست استرس‌زایی چون سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری چه دستوری می‌دهند. دیروز آخرین تمرین ملی‌پوشان وزنه‌برداری در اردوی بجنورد درحالی برگزار شد که فضای تمرین متاثر از شرایط جسمانی سرمربی تیم، کورش باقری بود. باقری برای رسیدگی به کارهای دانشگاهی‌اش یک روز زودتر اردوی تیم ملی در بجنورد را به مقصد تهران ترک کرد.

ملی‌پوشان هم دیروز بعدازظهر به تهران آمدند تا در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت‌های جهانی لهستان، از صبح امروز دور جدید تمرینات خود را در محل کمپ تیم‌های ملی از سر بگیرند. در غیاب کورش باقری که فعلا در بیمارستان بستری است، جورج زالای تمرین اردونشینان را زیر نظر خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها