فرماندار سراوان گفت: طرح آزمایشی تجارت چمدانی ویژه مرزنشینان برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان و در این شهرستان در آینده‌ نزدیک اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۰۶۷

محمد شریف خالقی در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی این شهرستان مرحله دوم طرح تامین معیشت مرزنشینان را به‌عنوان گامی موثر برای تامین معیشت تمامی مرزنشینان منطقه، گسترش، توسعه پایدار، ایجاد تعادل و کاهش حدود 30 درصدی قیمت برخی مواد خوراکی و جلوگیری از قاچاق و حذف برخی مشاغل کاذب در منطقه یاد کرد.

وی افزود: باید بتوانیم به صورت صد درصدی از پتانسیل‌های مرز و بازارچه‌های مرزی شهرستان استفاده کنیم. فرماندار سراوان گفت: بیش از 31 هزار خانوار در دفاتر پیشخوان دولت در سامانه دریافت کارت الکترونیک مرزنشینان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از 28 هزار کارت صادر و تحویل شده است و تعداد حدود 3000 نفر در مرحله ثبت نام نهایی و صدور و تحویل کارت هستند./ ایسنا

اختلاف خانوادگی در صدر آسیب‌های اجتماعی ایلام

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایلام، اختلاف خانوادگی را عمده‌ترین آسیب اجتماعی در استان برشمرد.

نسرین شهبازی افزود: اعتیاد، بی‌سرپرستی، فقر مالی، طلاق، فرار از منزل، کودک‌آزاری، همسرآزاری و خودکشی از آسیب‌های اجتماعی موجود در استان است که اختلاف خانوادگی مطرح‌ترین آنهاست.

وی با اشاره به رشد بیش از ۶۶ درصدی طلاق از سال ۸۳ تا ۹۱ در استان خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین علت طلاق در استان اعتیاد، نبود رضایت از روابط جنسی، مشکلات مالی، نازایی و خیانت به همسر بوده است.

شهبازی برگزاری همایش ملی پیشگیری از پدیده طلاق در ایلام و حمایت‌های مالی مورد نیاز در این راستا را بسیار ضروری دانست.

وی تامین نشدن اعتبار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در مراکز نگهداری، نداشتن بانک اطلاعات آسیب‌های اجتماعی، کمبود اعتبار کارآفرینی و اشتغال آسیب‌دیدگان اجتماعی را از نیازهای امور اجتماعی بهزیستی استان برشمرد./ ‌ایسنا

کاهش 30 درصدی ذخایر آب سدهای خراسان شمالی

در پی افزایش برداشت از منابع آب ذخیره شده سدها در خراسان شمالی، نبود رعایت الگوی کشت مناسب و کاهش شدید بارندگی و رواناب‌ها، ذخایر سدهای این استان بشدت کاهش یافته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در این باره گفت: در سال جاری حجم ذخایر سدهای استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش داشته است.

رضا نعیمی میزان مصرف آب از منابع سدهای استان را امسال 58 میلیون مترمکعب ذکر کرد و افزود: این میزان آب در شرایطی برای امور کشاورزی، شرب، محیط زیست و صنایع مصرف شده که در همین مدت تنها 21 میلیون مترمکعب آب از محل نزولات جوی به سدهای خراسان شمالی وارد شده است./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها