ایران اقدام تروریستی در کنیا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی در شهر نایروبی پایتخت کنیا را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۹۹۶۵۱
ایران اقدام تروریستی در کنیا را محکوم کرد

در پی حمله مسلحانه تروریستی به یک مرکز خرید در شهر نایروبی پایتخت کنیا که به کشته و زخمی شدن جمعی از مردم این کشور منجر شد ، مرضیه افخم با ابراز مراتب تاسف و تاثر ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به مردم و دولت جمهوری کنیا، هر گونه اقدام تروریستی در هر نقطه از جهان را که جان مردم بی گناه را هدف قرار می دهد مردود دانست و به شدت محکوم کرد.  

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز دولت آل خلیفه بر علیه مردم و فعالان سیاسی گفت:‌‌ تشدید فضای  امنیتی و پلیسی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

 مرضیه افخم با اشاره به تحولات چند روزه اخیر در بحرین ضمن محکوم کردن هر گونه اقدامات خشونت آمیز گفت: تشدید فضای امنیتی و پلیسی و نیز بازداشت و حبس فعالان سیاسی به بهانه های بی اساس نه تنها مشکلات بوجود آمده را حل نمی کند بلکه آن را پیچیده تر خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کردکه  مقام های بحرین با اقدامات اعتماد آفرین خود زمینه های لازم را برای گفتگوهای سازنده مردم و دولت و تحقق مطالبات مشروع مردم فراهم سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین حملات تروریستی دیروز در شهرک صدر بغداد را که منجر به کشته شدن بیش از 70 نفر و زخمی شدن 200 شهروند بی گناه عراقی شد  قویا محکوم کرد و این حادثه را به ملت و دولت عراق تسلیت گفت.

افخم افزود: بدون تردید تروریست ها و حامیان آنها با این گونه اقدامات غیر انسانی و وحشیانه در پی انتقام از دولت و ملت عراق و تخریب روند مردمسالاری و همبستگی ملی این کشور بوده و تلاش دارند با به راه انداختن فتنه مذهبی و تحریک مردم، عراق را وارد درگیری های داخلی و طائفه ای کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  ضمن اعلام حمایت کشورمان از عزم ملی ومیثاق شرف احزاب و گروههای مختلف عراقی برای تقویت وحدت داخلی و تلاش برای پیشرفت و شکوفایی این کشور، درباره تداوم تروریسم و افراطی گری در عراق و منطقه هشدار داد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
برچسب ها: کنیا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
۰
۰
ایران باید به غرب گوشزد كند كه انفجار كلیسا در پاكستان و یا حمله به مركز تجاری در آفریقا و بمب گذاری‌های هرروزه عراق ناشی از سیاست یك بام و دو هوای غرب در برخورد با اشكال مختلف تروریسم است كه باید هرچه زودتر به تئوری تروریست خوب یا تروریست بد پایان دهد و با همه ترویست ها یك نوع برخورد داشت.

نیازمندی ها