به علت خشکسالی و کم‌آبی تالاب‌های همدان

لب‌های پیرسلمان ترک برداشت

تالاب «گندمان» همچنان در خطر آتش‌سوزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری با بیان این‌که احیای کامل تالاب گندمان نیاز به اعتبار کافی دارد، گفت: برای احداث بند خاکی در خروجی تالاب دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان روان آب فصل بارندگی را احیا و در تالاب نگه داشت و از خروج آب از تالاب جلوگیری کرد.
کد خبر: ۵۹۹۲۷۹

به گزارش مهر، سعید یوسف‌پور با اشاره به این که اعتباری برای آموزش و دانش جوامع محلی و ساکنان حاشیه تالاب نیاز است، افزود: خشکسالی‌های چند سال اخیر باعث شده تالاب به سمت کم‌آبی پیش رود و زمینه را برای آتش‌سوزی فراهم آورد. به همین دلیل هر ساله شاهد وقوع آتش‌سوزی در منطقه هستیم.

وی به آتش‌سوزی سال 88 اشاره کرد و گفت: بیش از 40 شبانه‌روز تمام امکانات، ظرفیت و نیروهای اطفای حریق بسیج شدند تا توانستند آتش‌سوزی این تالاب را مهار کنند.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به پیگیری‌های لازم از طریق شورای تامین شهرستان بحث ورود دام به سطح تالاب مطرح و از شورای تامین شهرستان خواسته شد دو ماه اول سال در حاشیه تالاب اجازه چرا داده شود و بقیه سال ورود دام به تالاب ممنوع شود که متاسفانه مصوبه برعکس شد و دو ماه اول سال چرای دام ممنوع و بقیه سال را آزاد کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها