یک متخصص بیماری‌های عفونی اواخر شهریور تا اواخر مهر را بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا دانست و گفت: افرادی که به دسته بزرگی از آنتی‌بیوتیک‌ها و همچنین تخم‌مرغ حساسیت دارند یا قبلا نسبت به واکسن آنفلوآنزا حساسیت نشان داده‌اند باید از مصرف این واکسن خودداری کنند.
کد خبر: ۵۹۸۵۴۹

دکتر علیرضا جانبخش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع آنفلوآنزا همزمان با آغاز فصل سرما، خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از شیوع این بیماری نسبت به تزریق واکسن اقدام شود که زمان مناسب برای این کار اواخر شهریور تا اواخر مهر است. وی تاکید کرد: بیماران قلبی عروقی، افراد مبتلا به تنگی دریچه میترال و نارسایی قلبی، بیماران دیابتی، افرادی که بیماری‌های ریوی و حساسیتی مزمن ازجمله آسم و برونشیت دارند و... از مهم‌ترین گروه‌های در معرض خطر آنفلوآنزا هستند که باید نسبت به تزریق واکسن این بیماری اقدام کنند. همچنین مبتلایان به نقص سیستم ایمنی خصوصا HIV، افراد بالای 65 سال، افرادی که به مواد مخدر و سیگار اعتیاد دارند و همچنین زنان بارداری که سه ماهه دوم و سوم بارداری آنها در فصل زمستان است نیز باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. البته توصیه می‌شود کودکان زیر شش سال نیز واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

بی‌حسی و خواب‌رفتگی پاها خبر از دیسک کمر می‌دهد

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان این‌که در بعضی از موارد درد دیسک کمر می‌تواند همراه با احساس گزگز، بی‌حسی و خواب‌رفتگی در ناحیه پا باشد، گفت: در مواردی که آسیب به رشته‌های عصبی شدید باشد، می‌تواند احساس ضعف و کاهش قدرت در عضلات پاها یا اختلال در راه رفتن همراه این علائم مشاهد شود.

دکتر لیلا بیدکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که بیرون‌زدگی و فتق دیسک بین مهره‌های کمری معمولا با احساس درد همراه است، افزود: این درد می‌تواند به طور ناگهانی و شدید شروع شود یا در بعضی از موارد دردی است که به طور مزمن و تدریجی شدت آن افزایش پیدا می‌کند. معمولا این درد همراه با احساس خشکی در ناحیه کمر است و در بعضی از موارد با اسپاسم عضلات اطراف کمر هم ممکن است همراه باشد. وی تاکید کرد: در صورتی که فتق دیسک بین مهره‌های کمری باعث وارد شدن فشار و آسیب به رشته‌های عصبی نخاع در ناحیه کمر شود این بیماری می‌تواند همراه با احساس درد تیر کشنده به ناحیه باسن، پشت ران‌ها، پشت ساق و حتی کف پاها بروز کند. البته درمان براساس شدت بیماری دیسک کمر فرق می‌کند. در موارد شدید که بیرون‌زدگی دیسک بزرگ است و سبب فلج اندام‌های تحتانی یا بی‌اختیاری در دفع ادرار یا مدفوع می‌شود، جراحی باید به سرعت انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها