استقلال امروز در بوریرام تایلند دیداری نفس‌گیر با این تیم در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش‌رو دارد؛ دیداری که بواسطه هوای گرم و شرجی بودن تایلند شرایط خاص خود را دارد، بویژه این‌که هواشناسی نیز پیش‌بینی کرده که امروز در این شهر بارندگی شدید خواهد بود که در آن صورت، کار استقلالی‌ها دوچندان سخت می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۲۶۱

هر چند تیم امیر قلعه‌نویی از شنبه در شهر بوریرام مستقر شده تا با انجام تمرینات لازم، بازیکنان با شرایط آب و هوایی منطقه آشنا و تطبیق یابند، اما به هر صورت از آنجا که تیم بوریرام تیمی چند ملیتی متشکل از بازیکنان اسپانیایی است، دیدار با این تیم ساده نخواهد بود. شاید اگر استقلال در بازی رفت در تهران با اختلاف دو گل پیروز می‌شد، امروز یاران قلعه‌نویی با شرایط روحی بهتری مقابل حریف صف‌آرایی می‌کردند، اما به هر حال برای تیمی که می‌خواهد پس از چند سال طلسم‌شکنی کرده و ناکامی باشگاه‌های ایرانی را با قهرمانی در آسیا جبران کند، فرقی نمی‌کند کجا و برابر چه تیمی بازی دارد. بی‌شک از ابتدا نیز تیم استقلال با هدف قهرمانی در لیگ قهرمانان بسته شد تا با در اختیار گرفتن شماری از خوب‌های فوتبال ایران، در برابر هیچ حریفی احساس کمبود و ضعف نکند. در حقیقت از درون دروازه تا خط دفاع و خط میانی و خط آتش استقلال بازیکنانی سرد و گرم چشیده و بین‌المللی حضور دارند و به‌طور طبیعی برای چنین بازیکنانی که در بالاترین سطح فوتبال در ایران، آسیا و حتی اروپا بازی کرده‌اند، فرقی نمی‌کند حریف‌شان بوریرام تایلند باشد یا نمایندگان کره‌جنوبی، ژاپن یا عربستان. جدا از تمام انگیزه‌های استقلالی‌ها برای عبور از سد بوریرام و صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا،‌ این امیر قلعه‌نویی است که برای این رقابت‌ها انگیزه مضاعفی دارد و هرگز دوست ندارد حالا که تیمش تا این مرحله از جام آسیا صعود کرده، دست خالی صحنه رقابت‌ها را ترک کند. در حقیقت قلعه‌نویی که همواره محکوم به این شده در عرصه آسیا حرفی برای گفتن ندارد، می‌خواهد با پیروزی در دیدار امروز و صعود به جمع چهار تیم پایانی، برای همیشه این مساله را از ذهن فوتبالی‌ها پاک کند.

گرچه گفته می‌شود تیم میزبان مهاجم اول اسپانیایی و گلزن خود را امروز در اختیار دارد، اما یقینا استقلالی‌ها اگر می‌خواهند آرزوهایشان را برابر بوریرام از دست ندهند، باید خونسردی و تمرکز خود را در طول بازی حفظ کنند. بی‌شک اگر این نکته از سوی آبی‌پوشان در طول بازی رعایت شود و بازیکنان استقلال با همپوشانی لازم از یکدیگر، تمرکز و نظم دفاعی خود را از دست ندهند، بوریرام نمی‌تواند خطری را متوجه دروازه سیدمهدی رحمتی کند. از این نکته نیز نباید غافل شد که استقلال با بازی بسته خود، می‌تواند دل به حملاتی ببندد تا با وجود بازیکنانی چون آرش برهانی و فرهاد مجیدی تیر خلاص را بر پیکر حریف تایلندی شلیک کند. کافیست در روی یکی از این ضد حملات دروازه بوریرام باز شود تا در آن صورت فشار روحی بازی معکوس شده و استقلال با آسودگی بیشتر از گل‌های برتری‌اش دفاع کند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها