درخواست سازمان انتقال خون از پایتخت نشین ها

تهرانی ها، خون بدهید لطفا

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران از کاهش نسبی ذخایر خونی این سازمان در تهران خبر داد و از ساکنان پایتخت خواست در تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی، این سازمان را یاری کنند.
کد خبر: ۵۹۸۰۰۳
تهرانی ها، خون بدهید لطفا
قاسم اسلامی گفت: هر سال در دو ماه شهریور و مهر کاهشی در شمار مراجعه کنندگان برای اهدا خون مشاهده می شود که می توان آن را به مسافرت ها و نیز دغدغه آغاز مدارس دانش آموزان نسبت داد؛ در این کاهش دوره ای مجبور می شویم از ذخایری که ماه ها قبل تهیه کرده ایم استفاده کنیم.
وی با اشاره به مصرف بیشتر خون و فرآورده های خونی به علت افزایش اعمال جراحی از پیش تعیین شده در شهریور و نیز احتمال تصادفات رانندگی و مصدومان به علت مسافرت های فصلی افزود: در این فصل از سال ذخایر خونی مرکز ما کاهش می یابد و گروه های خونی منفی و بخصوص AB و O منفی از جمله گروه هایی هستند که بیش از دیگر گروه ها کاهش می یابند.
مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران ادامه داد: با توجه به این که نمی‌توان خون را مدت زیادی نگه داشت، اگر برای پنج روز تا یک هفته ذخیره خون داشته باشیم ذخیره مناسبی است.
وی افزود: هرچند گلبول های قرمز را نزدیک به یک ماه می توان نگهداری کرد ولی فرآورده های خونی دیگر مثل پلاکت باید حداکثر در سه تا چهار روز استفاده شود و نیاز به تهیه روزانه آن‌ها داریم.
اسلامی گفت: در شرایط کنونی ذخایر خونی ما کمتر از پنج روز است و نیاز به افزایش ذخایر خونی داریم تا بتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی باشیم.
وی افزود:‌ در برخی از روزهای سال تا 1600 نفر در روز برای اهدای خون مراجعه می کنند و این تعداد اکنون نزدیک به 1000 تا 1200 نفر است که البته تعدادی هم به دلایل مختلف قادر به خون دادن نیستند.
مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: هم اکنون مصرف خون و فرآورده های خونی در استان تهران دو برابر میزان خونی است که می توان در هر روز از اهدا کنندگان دریافت کرد.
اسلامی از رسانه ها خواست درباره اهمیت اهدای خون بیشتر اطلاع رسانی کنند و از مردم خواست در صورت تمایل دو بار در سال به پایگاه های انتقال خون در تهران مراجعه کنند.
وی افزود: نشانی پایگاه‌های این سازمان در استان تهران که در روزهای هفته و برخی از آنها در روزهای تعطیل هم فعال هستند ‌در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.tehranbtc.ir  قرار دارد و اطلاعات لازم را در اختیار علاقه مندان می گذارد.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Germany
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
۰
۰
هروقت میریم خون میدیم باید التماس كنیم تا خونمان بگیرند یك ساعت مارامعطل میكنن من هرسه مایكبارخون میدادم هروقت كه میروم خون بدم كارت شناسایی باید بدهی مگرشما چیزی به كسی میدهید كه مردم را اذیت می كنید برای همین كسی خون نمی دهد

نیازمندی ها