رئیس سازمان انرژی اتمی:

به حل پرونده هسته ای ایران خوشبین هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: به آینده حل پرونده هسته ای ایران بسیار خوش بین هستیم.
کد خبر: ۵۹۷۷۹۳
به حل پرونده هسته ای ایران خوشبین هستیم

دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران که در پنجاه و هفتمین کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بسر می برد پس از پایان سخنرانی خود در این کنفرانس در گفتگو با  واحد مرکزی خبر گفت: سخنرانی را براساس دستور کار آژانس تنظیم کردیم. در دستور کار آژانس مسائل مختلف و موضوعات مختلف مطرح می شود از جمله استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، بحث امنیت هسته ای و بحث ایمنی هسته ای.

وی تاکید کرد: براساس  تصمیمی که در سال 2010 در نیویورک در بازنگری ان.پی.تی گرفته شد قرار بود نشستی برای خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای تشکیل شود متاسفانه با دخالت کشورهایی مثل آمریکا این نشست تشکیل نشد. با اینکه خواست و مصوبه 2010 نشست بازنگری در ان.پی.تی بود و می بینیم که اینجا یک کشور حتی خواست مجموعه کشورهای بین المللی را هم در نظر نمی گیرد. مصوباتی که به صورت رسمی به تصویب رسیده را کنار می گذارند و با بهانه های واهی با کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که بیش از 8 هزار بازرسی ساعت از تاسیسات هسته ای اش داشته و بیش از صد بازرسی سر زده از تاسیساتش داشته است می بینیم که باز مساله ایران را دائم مطرح می کنند.

وی با انتقاد از سیاست دوگانه غرب تصریح کرد: بحث دوگانگی در مواضع غرب کاملا روشن و واضح است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: اعلام کردیم کما فی السابق این آمادگی را داریم که تعاملات مان را با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهیم. حتی تقویتش کنیم، گسترشش بدهیم. آقای روحانی نیز گفتند در پی یک برون رفت برد - برد بین ایران و طرف مقابل هستند.

وی افزود: امیدواریم طرف مقابل از این فرصتی که پیش آمده حسن استفاده را بکند و با نیت درستی ورود پیدا بکند. با نیت خالصانه ای ورود پیدا کند و ما در مجموع به آینده حل پرونده هسته ای ایران بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم در جلساتی که در آینده بین ایران و پنج بعلاوه یک برگزار خواهد شد شاهد برون رفتی از این قضیه یا آغاز یک برون رفت از این قضیه باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها