کمبود کتاب‌های درسی در استان‌های مهاجرپذیر

در حالی که توزیع کتاب‌های درسی در کتابفروشی‌های کشور آغاز شده است، برخی از استان‌های کشور که مهاجرپذیر هستند با کمبود کتاب‌های درسی مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۵۹۶۶۹۶

توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان سوم راهنمایی و متوسطه از شانزدهم شهریور در 5400 کتابفروشی کشور آغاز شده و به این شکل کتاب‌های دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دوره پیش‌دانشگاهی از طریق واحدهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

در برخی پایه‌های تحصیلی که پیش از این گفته می‌شد همراه کتاب‌های درسی لوح فشرده هم به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد، لوح فشرده با کمبود یا ارائه نشدن مواجه شده است.امسال 945 عنوان کتاب درسی با شمارگان 131 میلیون جلد برای بیش از 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز به چاپ رسیده است.

احمد حسینی، مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش درباره کمبود توزیع برخی کتاب‌های درسی در کشور به فارس گفت: مشکل اصلی مربوط به آمار بود که مقدار کتاب‌ها کم و زیاد شده؛ کتاب‌ها چاپ و بر اساس آمار به استان‌های کشور ارسال شده است.

وی افزود: مشکل تولید کتاب نداریم و بر اساس آماری که از مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش دریافت شده، به میزان 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز کتاب چاپ شده است.

حسینی اضافه کرد: بعضی از استان‌ها مانند فارس، خراسان‌رضوی، قم و کرج مهاجرپذیر هستند و از طرفی موضوع اتباع خارجی و مسکن‌مهر نیز یک واقعیت است که برخی خانواده‌ها در این خانه‌ها هنوز مستقر نشده‌اند یا بعدا مستقر می‌شوند.بر اساس این گزارش در استان گیلان و برخی استان‌های کشور کتاب‌های فیزیک اول و دوم متوسطه با کمبود مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها