انفجار در نزدیکی ساختمان وزارت خارجه لیبی

همزمان با سالگرد حمله به کنسولگری آمریکا در یازدهم سپتامبر سال گذشته میلادی در لیبی، انفجاری بزرگ در شعبه وزارت امور خارجه لیبی در شهر بنغازی صورت گرفت. به گزارش فارس، بر اثر وقوع این انفجار، خسارت سنگینی به ساختمان متعلق به شعبه وزارت خارجه لیبی و ساختمان‌های همجوار رسید.
کد خبر: ۵۹۶۲۹۱

برخی منابع با اشاره به این ‌که این انفجار چند قربانی داشته است، گفتند: هنوز جزئیاتی از آمار قربانیان دریافت نشده و احتمالا انفجار ناشی از خودروی بمبگذاری شده بوده است. یک منبع امنیتی خاطرنشان کرد: یک خودروی بمبگذاری شده با مقادیر زیادی ماده تی.ان.تی در کنار ساختمان وزارت خارجه در خیابان جمال عبدالناصر در شهر بنغازی منفجر شد.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: خسارات مادی عظیمی به ساختمان شعبه بانک مرکزی لیبی، اداره تشریفات عمومی و شمار زیادی از آپارتمان‌های مسکونی مردم وارد آمد.وی اطلاعاتی در مورد تلفات این انفجار نداشت؛ ولی شاهدان عینی گفتند شماری از مردم در اثر انفجار زخمی شدند. گفته می‌شود چند شهروند بر اثر انفجار زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.از سوی دیگر در ادامه ناامنی‌های شهر بنغازی عبدالله الزایدی، سخنگوی سازمان امنیتی این شهر اعلام کرد: افراد ناشناس خودروی سالم محمد عبدالحفیظ العرفی، از افسران دستگاه سابق امنیت کشور را در منطقه حی‌السلام در شهر بنغازی منفجر و وی را ترور کردند.

وی تصریح کرد: یک شخص ناشناس دیگری که همراه العرفی بود، بشدت زخمی و برای درمان سوختگی‌ها و جراحت‌هایش به بیمارستان منتقل شد. این مسئول لیبیایی عنوان کرد: هنوز مشخص نشده است که این خودرو بر اثر بمبگذاری منفجر شده یا آن که از فاصله دور با آر.پی.جی هدف قرار گرفته است.

در همین حال، ساکنان طرابلس، پایتخت لیبی برای ششمین روز پیاپی به تظاهرات خود علیه دولت علی زیدان، نخست‌وزیر این کشور ادامه دادند. آنها با ضعیف خواندن دولت وی، خواهان انحلال هر چه سریع‌تر آن و تشکیل دولت جایگزین شدند.تظاهرکنندگان همچنین دولت موقت را مسئول ناامنی‌ها، اوضاع معیشتی نابسامان و قطعی پی‌درپی برق و آب دانستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها