کاربر غیراخلاقی در تبریز به دام افتاد

کاربر اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به اتهام انتشار مطالب غیراخلاقی در تبریز دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۵۲۷۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم از تبریز، محمد قاسملو، رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با کنترل فضای مجازی از سوی اداره اطلاعات جرایم پلیس فتا، یک فقره پروفایل فیس‌بوک با نام «س.ح» که در فضای مجازی، عکس‌های مبتذل منتشر می‌کرد، شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا اطلاعات اولیه از کاربر به دست آمد و در مرحله بعدی با هماهنگی قضایی، متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: متهم اعتراف کرد با تهیه عکس‌های مبتذل از سایت‌های اینترنتی، سعی در جذب کاربران اینترنتی را داشته و انگیزه‌اش از این کار سرگرمی بوده که در ارتباط با این پرونده سه متهم در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

قاسملو با توصیه‌ به نوجوانان و جوانان یادآور شد: انتشار عکس‌های مبتذل در پروفایل‌های شخصی، جرم محسوب می‌شود و در صورت رصد یا داشتن شاکی خصوصی، باید فرد متخلف پاسخگو باشد. انتشار مطالب و عکس‌های مستهجن برخلاف فرهنگ اسلامی کشورمان بوده و آلوده‌سازی فضای مجازی را در پی دارد؛ بنابراین با استفاده صحیح از این فضای اطلاعات، محیطی امن برای خود و دیگران در جهت ارتقای دانش فراهم آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها