رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با جعل هویت در فضای مجازی، کاربران زیادی را اغفال و مورد اذیت و آزار قرار داده بود.
کد خبر: ۵۹۶۵۰۶
مرد هزار چهره فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدموسی حسینی در تشریح این خبر گفت: در ابتدا با ارائه شکایتی از طرف یک خانواده شیرازی در رابطه با هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه آنها در صفحه شبکه اجتماعی، پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی و رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان فارس مشخص شد، فردی از طریق ایجاد ایمیل و با استفاده از آن اقدام به بارگذاری صفحه مذکور در شبکه اجتماعی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، آدرس متهم شناسایی و دستور قضایی جهت دستگیری وی احصاء و ضمن دستگیری متهم، تجهیزات رایانه ای و الکترونیکی موجود در منزل وی جهت بررسی به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ حسینی افزود: با استخراج اطلاعات از تجهیزات متهم مشخص شد، وی در فضای مجازی با روش هایی، اقدام به فریب دختران و زنان زیادی در شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگو کرده و با استفاده از تصاویر و عکس های دریافتی از کاربران، از آنها سوء استفاده می کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام این فرد سود جو و فرصت طلب در برخی موارد سبب از هم پاشیدگی خانواده ها شده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در بازجویی های انجام شده از متهم دستگیر شده که فردی متاهل و دارای فرزند بود، جرائم ارتکابی در فضای مجازی کشف و مشخص شد وی با اغفال و وسوسه کاربران، از آنها فیلم و تصویر گرفته و سپس این اطلاعات را جهت سوء استفاده از آنها به کار گرفته است.

حسینی بیان کرد: این فرد شیاد که مردی میانسال است با دیدن ادله اعتراف و بیان کرد؛ به هیچ وجه تصور نمی کرده است که مورد شناسایی قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان متذکر شد:اعتماد بیجا در فضای مجازی تا کنون برای کاربران مشکلات زیادی ایجاد کرده و لزوم دقت در ایجاد ارتباط در این فضا لازم و ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها