مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع): صحیفه رضوی به زبان​های مالایی، اردو​، روسی و ترکی استامبولی ترجمه ​می​شود

آغاز رقابت 700 هزار اثر در جشنواره امام رضا(ع)

امروز یازدهمین جشنواره بین‌المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شهر قم گشایش می‌یابد، جشنواره‌ای که به گفته دبیرش بیش از 700 هزار اثر در آن به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۵۹۴۴۷۵

سیدجواد جعفری دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این که امسال 85 موضوع تخصصی در بخش‌های مختلف هنری،‌ فرهنگی، سینمایی، مطبوعاتی علمی و پژوهشی در نظر گرفته شده است، گفت: بیش از 700 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره از طرف مردم و هنرمندان و اصحاب قلم و اندیشه ارسال شد که در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در تشریح بخش‌های مختلف جشنواره گفت: حدود 140 هزار اثر فرهنگی، 14 هزار اثر هنری، 4000 متن مطبوعاتی و رسانه‌ای، 2000 مقاله علمی و پژوهشی، 540 هزار دل‌نوشته و پیامک، 40 هزار اثر ویژه گروه سنی کودک و نوجوان و 2000 اثر سینمایی در جشنواره شرکت کرده‌اند که توسط 512 داور و 515 نفر از اعضای هیات علمی بازبینی شده‌اند.

او درباره بخش بین‌المللی جشنواره گفت: امسال برای اولین بار با همکاری وزارت آموزش و پرورش 85 مدرسه ایرانی خارج از کشور میزبان جشنواره خواهند بود، همچنین نمایشگاه‌هایی از آثار فرهنگی و هنری جشنواره در سال‌های گذشته در 75 کشور به نمایش درمی‌آید.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) افزود: محصولاتی را برای نمایشگاه‌ها آماده و ارسال کردیم که شامل عکس‌های حرم مطهر و فیلم‌های کوتاه تولید شده سال‌های اخیر با زیرنویس انگلیسی است.

جعفری با اشاره به این‌ که بیستم شهریور روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان است، ادامه داد: امسال حدود 8000 امامزاده با مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان قطب‌های فرهنگی، میزبان جشن‌های دهه کرامت هستند.

بزرگداشت قدمگاه‌ها

دبیــر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) از بزرگداشت قدمگاه‌های امام رضا(ع) خبر داد و گفت: شلمچه دروازه ورودی حضرت امام رضا(ع) به کشورمان است که از آن به عنوان دروازه ورود تشییع به ایران یاد می‌شود. بزرگداشت قدمگاه امام رضا(ع) از این مکان شروع می‌شود و تا مسیر هجرت تاریخی امام تا مرو ادامه دارد که مردم برای بزرگداشت این قدمگاه در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی جشنواره نمادین و برپایی مراسم ویژه هستند.

درخواست تعطیلی روز ولادت

جعفری همچنین از درخواستی خبر داد که در روز اختتامیه این جشنواره مطرح خواهد کرد و گفت: یکی از درخواست‌های من در روز اختتامیه از دولت محترم و همچنین نمایندگان محترم مجلس این است که این روز ولادت با سعادت آقا امام رضا(ع) را تعطیل کنند و این درخواست من به عنوان مدیرعامل بنیاد امام رضا نیست، بلکه به نمایندگی از مردمی است که می‌خواهند در ایام ولادت بیایند زیارت و بسیاری به دلیل کارمند بودن و داشتن فرزندان مدرسه‌ای و دانشگاهی این امکان برایشان میسر نمی‌شود و همواره از ما این تقاضا را داشته‌اند که با مسئولان در میان بگذاریم.

ترجمه صحیفه رضوی

جعفری به فعالیت‌های حوزه نشر اشاره کرد و گفت: امسال صحیفه رضویه را به چهار زبان اردو، مالایی، روسی و ترکی استامبولی ترجمه خواهیم کرد.

به گفته او کتاب زندگی سیاسی هشتمین امام نوشته علامه آملی هم به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود و کتاب پیشوای دو ملل که به زندگی حضرت امام رضا(ع) و حضرت ابراهیم(ع) می‌پردازد هم در دست ترجمه است که این کتاب نوشته دکتر ابوالفضل خوش‌منش است.جشنواره بین‌المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع) عظیم‌ترین جشنواره‌های ولایی کشور است که هر ساله به مناسبت میلاد حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) در «دهه کرامت» از یکم تا یازدهم ذیقعده (از فردا تا بیست و ششم شهریور) با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گفته جعفری در جشن‌های دهه کرامت همه اقشار از اصناف، بازاریان، دستگاه‌های دولتی، بسیج و تشکل‌های مردمی و همچنین کانون‌های فرهنگی مساجد فعال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها