شیخ رسانه به روایت دوستان
«جام‌جم» نقطه‌نظرات مسئولان مختلف درباره شخصیت حجت‌الاسلام قرائتی را گزارش می‌دهد

شیخ رسانه به روایت دوستان

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه فصل نو که هر چهارشنبه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود گفت:نماز تمامی مسائل مربوط به سبک زندگی دینی را در دل خود جا داده است.
کد خبر: ۵۹۴۳۵۳
نماز الگویی جامع برای سبک زندگی دینی

وی افزود:مقام معظم رهبری هر سال برای اجلاس سران نماز پیام می فرستند و رئیس جمهور نیز همه ساله در این اجلاس حضور می یابند که امسال به دلیل همزمان شدن با بحث خبرگان نتوانستند تشریف بیاورند ولی از طرف دولت دو وزیر در اجلاس حاضر شدند.رئیس مجلس،ائمین جمعه،اشخاصی از حوزه های علمیه و دیگر نهادها و سازمان ها در این اجلاس حضور به عمل رساندند.

قرائتی ادامه داد: امسال اسم اجلاس نماز و سبک زندگی انتخاب شده است چون که نماز بهترین الگو برای سبک زندگی دینی و بهترین عمل است. این نماز است که به ما یاد می دهد باید خوب همسرداری کنیم چرا که نماز زن و شوهری که به هم طعنه و نیش زبان می زنند قبول نیست و این همان سبک زندگی دینی است نماز به ما پاکیزگی و نظم یاد می دهد نماز به ما حضور در صحنه و حرکت کردن پشت سر انسان های عادل و عالم را آموزش می دهد.

وی گفت: سبک زندگی دینی یعنی این که انسان درست رفتار کند،حرف حق بزند،روزی حلال کسب کند و در نهایت حرکت هایش حرکت های درستی باشد و نماز تمام این ها را آموزش می دهد من کتابی دارم به نام پیوندهای نماز و 114 نکته.در این کتاب نکاتی پیرامون نماز و طبیعت ،نمازو مردم ،نماز و لقمه حلال و بسیاری از مسائل مربوط به سبک زندگی دینی مطرح شده است.

قرائتی با تأکید بر این نکته که نماز مانند شیر مادر است اظهار داشت: همان طور که در شیر مادر تمام مواد مورد نیاز کودک وجود دارد نماز نیز تمام مسائل مربوط به سبک زندگی را در خود جا داده است.اگر جامعه ما یک جامعه نماز خوان باشد حرکت زندگی ها بر روی ریل و فرم واقعی خود خواهد بود چرا که نمازخوان های واقعی جهتشان جهت الهی است امیدوارم که بتوانیم مزه نمازهایی را که تنهی عن الفحشا و منکر هستند را بچشیم   

newsQrCode
برچسب ها: قرائتی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها