علی مطهری:

هاشمی آن حرف‌ها را زده است

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیری که منتسب به آیت‌الله رفسنجانی درباره سوریه منتشر شده، گفت: من فیلم آن سخنان را دیده‌ام و هاشمی آن حرف‌ها را زده است، در واقع نظر وی نیز همین است.
کد خبر: ۵۹۴۰۴۴
هاشمی آن حرف‌ها را زده است

به گزارش فارس، مطهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاید هاشمی به دنبال باز کردن راه‌های جدیدی است، تصریح کرد: شاید آقای هاشمی مصلحت کشور را در این می‌بیند اما در مجموع باید از وی توضیح بخواهد تا نظرش را به صورت صریح اعلام کند.

مطهری با اشاره به اینکه سخنان هاشمی به معنی تائید حمله نظامی به سوریه نیست، گفت: تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از حکومت آنجا حمایت می‌کنند ما هم از آنها حمایت می‌کنیم؛حمایت از سوریه برای ایران مهم است زیرا آنها محور مقاومت هستند و در صورت از بین رفتن آنها حزب‌الله نیز دیگر کارایی نخواهد داشت.

ایران کلید پرونده سوریه

از زمان آغاز بحران سوریه، نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی منطقه‎ای در رسانه‎های غربی مطرح شد که می‎تواند در حل آن نقش داشته باشد و نحوه مواجهه با سوریه و سیاست خارجی غرب مقابل تهران را دارای رابطه مستقیم دانسته‎اند.

سایت شبکه تلویزیونی ABC آمریکا با عنوان «ایران کلید پرونده اوباما برای حمله به سوریه»، می‎نویسد: "ایران به صورت روزافزونی تبدیل به اصلی ترین موضوع بحث دولت اوباما در پرونده اقدام نظامی علیه سوریه شده است.

جان کری، وزیر خارجه این کشور در گفتگو با اعضای کمیته روابط خارجی سنا گفت ایران امیدوار است آنها به نحو دیگری به مساله نگاه کنند و «انفعال‎مان» باعث می‎شود آنها به این نتیجه برسند که گزینه نظامی وجود خارجی ندارد.

اما روز گذشته، کری چهار بار در مقدمه کوتاه خود در برابر کمیته، از ایران نام برد و هر بار مدعی شد اقدام آمریکا علیه سوریه، «بازدارنده تهدید هسته‎ای ایران است». وی حمله آمریکا به سوریه را پیام روشنی در زمینه مخالفت جدی آمریکا با سلاح‎های کشتار جمعی معرفی کرد.

تحلیل  بی بی سی درباره انتخاب مسجد جامعی

تلویزیون بی بی سی در تحلیلی  درباره انتخاب مسجد جامعی به ریاست شورای شهر تهران و گمانه زنی درباره شهردارگفت:احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت محمد خاتمی رئیس شورای شهر تهران شد در این انتخاب، اصلاح طلبان بعد از هشت سال دوباره ریاست شورای شهر تهران را به عهده می گیرند از سی و یک نفر اعضای شورا شانزده نفر به آقای مسجد جامعی رای دادند.

شاید سه چهار ماه قبل کسی تصور نمی کرد که اصلاح طلبان در عرصه سیاسی ایران چندان بختی داشته باشند ولی الان به نظر می آید که جایگاه خیلی خوبی را کسب می کنند.

تحلیلگر بی بی سی در این باره گفت:در انتخابات شوراها اتفاقی که افتاد کم و بیش در چارچوب همان اتفاقی بود که در انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوست یعنی اصلاح طلبان در رقابت انتخاباتی، خودشان را راحت تر احساس می کردند در دو انتخاباتی که امسال برگزار شد برخلاف انتخابات های دیگری که در سال های گذشته انجام شده بود اصلاح طلبان معتقد نبودند که اتفاقاتی افتاده که آنها را از حق شان باز داشته است.

آمادگی انگلیس برای مذاکره با ایران

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: لندن آماده انجام مذاکرات با ایران درباره سوریه است. لندن به دست یابی به راه حل سیاسی درباره سوریه پایبند است و برای برگزاری نشست صلح در ژنو تلاش می کند.

به گزارش یونایتدپرس،این سخنان در حالی مطرح می شود که پارلمان بریتانیا به تازگی با تصمیم دولت این کشور برای حمله نظامی به سوریه مخالفت کرده بود.

هیگ ضمن تاکید بر اینکه بریتانیا آماده مذاکره با ایران درباره سوریه است اما امکان موفقیت این مذاکرات را به دلیل پرونده سابق تهران در این ارتباط بعید دانست.

وی افزود: ایران را آزمایش می کنیم که آیا آماده ایفای نقش سازنده ای است یا خیر. زیرا براساس دلایل ارائه شده تهران از فعالیت های حکومت سوریه حمایت می کند.ایران تاکنون هیچ نقش سازنده ای در مسئله سوریه ایفا نکرده است اما ما آماده گفتگو با تهران هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
مابه جایی رسیدیم كه مردم ومسئولین حق ندارند حتی درمورد یك كشور بیگانه مثل سوریه آزادانه اظهار نظر كنند باید تاسف خورد
نوروزی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
ایران بهتر است مذاكره كند و از حقوق مردم و منافع كشور بطور منطقی دفاع و آن را تامین كند. كشور ملك شخصی افراد خاص نیست لذا مسئولان باید از هر روشی برای تامین منافع كشور استفاده كنند.البته مذاكره به معنی تسلیم حرف غیر منطقی نیست بلكه باید مذاكره و معامله كنند ضمن حفظ اصول واقعی امنیت و منافع كشور باید بده بستان صورت گیرد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
هر كسی حق اظهار نظر در مورد هر چیزی را دارد ، توهین كه نكرده اظهار نظر كرده و این هم جرم نیست كه انقدر بزرگش كردید و شاید این انعكاس نظر خیلی ها هست
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام برادران جام جمی (اصحاب رسانه ای كه الكی از محدودیت داشتن می نالید ولی بقیه رو محدود می كنید ) . پیامی كه من می گذارم نه توهین به كسی است و نه از كلمات غیر مودبانه استفاده شده و نه مخالف نظرات ولایت فقیه است، چرا اون ها رو منعكس نمی كنید خیلی تعجب می كنم .شما بد نیست فرم پر كنید ببینید كدوم وری هستین .

نیازمندی ها