رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

واگذاری خودروهای وارداتی به معلولان

ایران زمین

مناسب‌سازی 7 شهر برای تردد معلولان

دبیر ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح شهر بدون مانع و مناسب‌سازی فضاهای عمومی هفت شهر کشور خبر داد و گفت: نهضت شهرهای بدون مانع در سراسر کشور آغاز شده است و به مرور شهرهای بیشتری تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۹۳۴۸۸

حسین امیرانی افزود: طرح ایجاد شهر بدون مانع و مناسب‌سازی فضاهای عمومی در صومعه‌سرا و لاهیجان در استان گیلان، بم در کرمان، زرین‌شهر و شاهین‌شهر در اصفهان و میبد در استان یزد در دستور کار قرار دارد که البته این طرح در استان گیلان آغاز شده است.

وی با بیان این‌که در این طرح در مرحله اول شهرستان‌ها از جهت فضاهای موجود پایش می‌شود و در مرحله بعد در یک بازه زمانی به سمت مناسب‌سازی فضاها حرکت خواهیم کرد، تصریح کرد: این طرح یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای تمامی افراد جامعه بویژه افراد دارای معلولیت است تا آنها بتوانند همانند مردم عادی در شهرها تردد کنند.

امیرانی با بیان این‌که در این طرح فضای ساختمان‌های دولتی، پیاده‌روها، دستگاه‌های عابربانک و... مناسب‌سازی می‌شود، گفت: برای این‌که کار بسرعت پیش رود، فضاها به چند بخش که قابل مناسب‌سازی است، تقسیم شده‌اند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم استان‌های دیگر را نیز تحت پوشش اجرای طرح شهر بدون مانع درآوریم./مهر

برداشت گندم در نظرآباد رکورد شکست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد در استان البرز گفت: امسال 24 هزار و 850 تن گندم از 6000 هکتار زمین زیرکشت این شهرستان برداشت شده که این میزان برداشت، نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

عبدالرضا روشن‌نژاد نظارت در مراحل کاشت‌، داشت و برداشت این محصول را یکی از دلایل افزایش گندم تولیدی این شهرستان دانست‌ و افزود: آموزش کشاورزان از دیگر دلایل افزایش این محصول بوده که توسط 24 ناظر گندم صورت گرفته است.به گفته وی، علاوه بر افزایش کمیت گندم تولیدی، کیفیت این محصول نیز به دلیل مبارزه بموقع گندمکاران با آفت سن و علف‌های هرز و همچنین آبیاری بموقع افزایش یافته است.روشن‌نژاد یادآور شد: امسال یک کشاورز نظرآبادی توانست با برداشت 13 تن و 536 کیلو کندک در هر هکتار، رکورد کشوری تولید کمی و کیفی گندم در کشور را بشکند.‌/‌ ایسنا

پرداخت 8 میلیارد ریال مطالبات چایکاران مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت بیش از هشت میلیارد و530 میلیون ریال از مطالبات چایکاران استان خبر داد و گفت: بقیه مطالبات نیز در آینده پرداخت می‌شود.

یحیی ابطالی با اشاره به آغاز برداشت چای در استان افزود: شش کارخانه مازندران 1314 تن چای درجه یک و 5/942 تن چای درجه 2 را از چایکاران استان خریداری کرده‌اند.وی با بیان این ‌که مازندران دارای بیش از 870 هکتار باغ چای در غرب استان است، تصریح کرد: افزون بر 3000 تن برگ سبز چای از این باغ‌ها برداشت می‌شود.‌/‌ ایسنا

انتقال آب به شادگان تا یک ماه دیگر

فرماندار شادگان گفت: اجرای طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان از یک‌ماه گذشته آغاز شده و امیدواریم این طرح تا آخر مهر تکمیل شده و به پایان برسد.

عبدالزهرا سنواتی افزود: قرار است از طریق این طرح، آب کارون توسط کانال روستایی مسلمانه با ظرفیت پنج مترمکعب بر ثانیه به بخشی از تالاب شادگان منتقل شود.

وی با بیان این‌ که با این کانال، آب قسمت‌هایی از انتهای تالاب به سمت آبادان که به علت کم‌آبی در حال خشک ‌شدن است تامین خواهد شد، عنوان‌کرد: سال ‌گذشته توسط رئیس سازمان محیط زیست کشور اعتباری به مبلغ سه میلیارد تومان برای تالاب شادگان اختصاص یافت که بخشی از اعتبار صرف طرح انتقال آب کارون به این تالاب خواهد شد.سنواتی یادآور شد: تالاب شادگان به یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد و احتمال تصرف مناطق کم‌آب آن همچون منطقه انتهایی به سمت آبادان در صورت تامین نشدن آب کافی، توسط افراد سودجو وجود دارد.‌/‌ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها