عراقچی: آژانس در گزارش‌هایش وارد مباحث سیاسی نشود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در آستانه انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، به این نهاد توصیه کرد در گزارش‌هایش فقط به ابعاد فنی بپردازد و وارد مباحث سیاسی نشود.
کد خبر: ۵۹۲۰۹۲

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی درباره اخبار مطرح شده به نقل از دیپلمات‌ها درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است بزودی منتشر شود، با بیان این‌که فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده و هیچ‌گاه فراتر از مقررات بین‌المللی شامل ان. ‌پی. تی و موافقت‌نامه‌های پادمانی آژانس که به آن متعهد هستیم، نرفتیم اظهار کرد: آنچه در برنامه هسته‌ای ایران ایجاد می‌شود چه به لحاظ ایجاد تاسیسات یا نصب دستگاه‌های جدید چه به لحاظ‌ تولید و تبدیل مواد، در چارچوب نیازهای جمهوری اسلامی به انرژی و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما در عرصه تولید برق و سوخت برای نیروگاه و رآکتورهای هسته‌ای علاوه بر عرصه‌های تحقیق و توسعه، در زمینه بهداشتی و پزشکی و تولید رادیوداروها و همچنین در عرصه کشاورزی به تولید مواد هسته‌ای در چارچوب مقررات احتیاج داریم. که در چارچوب نیازها، سیاست‌ها و برنامه‌هایمان صورت می‌گیرد و ربطی به ابعاد سیاسی موضوع ندارد.

گزارش رویترز در آستانه انتشار گزارش آژانس

در همین حال رویترز به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شد گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران امروز منتشر و در آن افزایش ظرفیت برنامه هسته‌ای ایران، اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، رویترز در این گزارش نوشت: دیپلمات‌ها گفته‌اند ایران ظرفیت غنی‌سازی خود را افزایش داده است.

این دیپلمات‌ها همچنین می‌گویند به نظر می‌رسد ایران تولید سوخت برای یک رآکتور آب سنگین را نیز که می‌تواند پلوتونیوم تولید کند، آغاز کرده‌ است، که این موضوع می‌تواند برای کشورهای غربی مایه نگرانی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها